آفتاب
رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرش دستباف خراسان رضوی:

بافت بی‌رویه تابلوفرش آن را به کوبلن‌بافی شبیه کرده است

بافت بی‌رویه تابلوفرش آن را به کوبلن‌بافی شبیه کرده است

رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرش دستباف خراسان رضوی گفت: متاسفانه بافت بی‌رویه تابلوفرش آن را به کوبلن‌بافی شبیه کرده است.

هادی مخملباف در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان، اظهار کرد: بافت بی‌رویه تابلوفرش موجب کاسته شدن ارزش آن شده است و این کالای ارزشمند را به کوبلن‌بافی شبیه کرده است.

وی تابلوفرش را جزء فرش‌های زینتی خواند و تصریح کرد: متاسفانه بافت تابلوفرش در ایران مدیریت نشده و به صورت بی‌رویه این مدل از فرش بافته و تولید شده است.

وی با بیان اینکه در اوایل ورود تابلوفرش به بازار این کالا نقش مکمل برای فرش داشته است، تصریح کرد: برای بافت این نوع از فرش مزیت‌هایی در نظر گرفته شد که در نتیجه بسیاری از بافندگان به سمت بافت این نوع فرش هجوم برده و موجبات بافت بی‌رویه تابلوفرش فراهم شد.

مخملباف از لزوم مدیریت بافت تابلوفرش جهت صادرات آن سخن گفت و افزود: هیأت‌های بسیاری با ورود به بیروت، چین و برگزاری نمایشگاه تابلوفرش را به عنوان فرش تزئینی به مردم نشان دادند و در نتیجه اگر بافت تابلوفرش مدیریت شود فضای خوبی برای ارزآوری و صادرات فراهم می‌شود.

وی در خصوص وضعیت صادرات فرش خراسان رضوی، اظهار کرد: بسیاری از خدمات تکمیلی فرآیند صادرات فرش استان در تهران انجام می‌شود و به همین دلیل آمار مشخصی از صادرات کلی فرش استان وجود ندارد.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرش دستباف استان ادامه داد: با وجود صادرات فرش خراسان رضوی از تهران، ارزش ریالی صادرات این کالا از گمرکات خراسان رضوی در حدود 840 هزار دلار در 9 ماهه سال جاری است.

انتهای پیام

کد N1128206

وبگردی