آفتاب

هدف حفاظت‌ و اطلاعات جمع‌آوری مدرک علیه فردی نیست

هدف حفاظت‌ و اطلاعات جمع‌آوری مدرک علیه فردی نیست

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت: هدف حفاظت‌ و اطلاعات جمع‌آوری مدرک علیه کسی نیست، پیشگیری باید در اولویت قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام محمدکاظم بهرامی در همایش مسئولان حفاظت‌ و اطلاعات سازمان قضایی نیروهای مسلح با بیان اینکه هدف حفاظت‌ و اطلاعات جمع‌آوری مدرک علیه کسی نیست گفت: فرد خاطی را از دایره تشکیلات خارج کردن سخت نیست بلکه حفظ کردن وی مشکل است.

 وی با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) گفت: آن حضرت می‌فرمایند که هر کس برادر مؤمنش را در کار خطایی مشاهده کرد و او را از آن کار باز نداشت به وی خیانت کرده است.

این مقام قضایی با اشاره به اهمیت حفظ اسناد گفت: حفظ اسناد و اطلاعات حتی در قبال افراد مورد اعتماد، نیاز به آموزش و مراقبت دارد؛ حضرت علی (ع) می‌فرمایند که تمام مروت و صمیمت را به دوستت تقدیم کن اما همه آرامش خود را تقدیمش نکن؛ یعنی اگر هرچه داری و نداری به او بگویی و اسرار را در اختیارش قرار دهی، غلط است.

وی تأکید کرد: همین حدیث را اگر بتوانیم در بین کارکنان محقق کنیم می‌تواند در حفظ اسناد و اطلاعات مؤثر باشد.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح صداقت در تهیه گزارش‌های حفاظتی را یک اصل مهم برشمرد و افزود: اگر به‌صورت احتمالی، توهمی و با ادله غیرمحکم مسئله‌ای را به کسی نسبت داده و‌ آبرویش را در معرض خطر قرار دهیم، نزد خداوند گناه بزرگی است.

وی افزود: روایات در حفظ حرمت مؤمن عجیب است حتماً مراقبت کنید که گزارش‌ها متقن، مستند و مستدل باشد تا آبروی افراد مؤمن و سازمان را حفظ کنیم و حفاظت به معنای کامل کلمه تحقق یابد.

حجت الاسلام بهرامی در بخش دیگری از صحبت‌هایش بصیرت و بینش ملت ایران را عامل خنثی شدن کید و مکرهای استکبار برشمرد و افزود: لازمه این بصیرت و هوشیاری، اخلاص است و ما مسئولان در نظام جمهوری اسلامی مهم‌ترین ویژگی‌ای که باید داشته باشیم بصیرت در دین و اخلاص است.

وی افزود: البته این درباره همه افراد صادق است اما اگر کسی در نظام جمهوری اسلامی مسئولیت گرفت به‌طریق‌اولی باید این بصیرت و اخلاص را داشته باشد.

کد N1128131

وبگردی