آفتاب
آیت‌الله علوی‌گرگانی:

فرهنگ انقلاب به نسل‎های جوان منتقل شود

فرهنگ انقلاب به نسل‎های جوان منتقل شود

آیت‌الله علو‌ی‌گرگانی گفت: تربیت فرزندان باید به گونه‎ای باشد که فرهنگ انقلاب به نسل‎های بعدی منتقل شود.

آیت‌الله علو‌ی‌گرگانی گفت: تربیت فرزندان باید به گونه‎ای باشد که فرهنگ انقلاب به نسل‎های بعدی منتقل شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، این استاد برجسته حوزه علمیه در دیدار جمعی از روحانیون شاغل در سپاه با تبریک اعیاد دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی، افزود: شما باید مردم را با ولایت فقیه آشنا کنید و تصورهای غلط را برطرف کنید.

وی با اشاره به برکات بسیار انقلاب اسلامی، تصریح کرد: باید در مسیر اطاعت از معصوم باشیم ولی در دوران غیبت معصوم، ارجاع به راویان و فقیهان داده شده است چراکه باید خود را نسبت به انقلاب و ولایت فقیه مدیون بدانید و عمل به قرآن را هم فراموش نکنید.

وی در ادامه گفت: همه ما روحانیون باید توجه به رفتار و کردار خود داشته باشیم چرا که مسئولیت علما بالاتر از دیگران است و روایت داریم در روز قیامت چه بسا 70 نفر غیر عالم از صراط رد می‌شوند ولی هنوز کار عالم دین گیر باشد.

این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم گفت: در حرکت و کارمان باید افرادی مانند امام خمینی(ره) را الگو قرار دهیم و شما هم که در پایگاه انقلاب هستید، باید امتیاز خود را نشان دهید و با عمل خود را مقتدای دیگران بدانید چراکه شما مسئولیت مهمی دارید و زعامت مردم به دست شماست و بنابر روایات باید مردم را بدون زبان و با عمل خود به خدا دعوت کنید.

آیت‌الله علوی‌گرگانی افزود: در آیه‌ای از قرآن کریم می‌خوانیم، خداوند انفاق کوچک و بزرگ و قدم در هر وادی گذاشتن را می‌نویسد؛ بنابراین انسان در برابر خدا جوابگوست و در روز قیامت میزان خدمت و فعالیت را از انسان سؤال می‌کنند.

وی ادامه داد: یکی از خدمات ارزنده نزد خدا می‌تواند تربیت فرزندان به گونه‌ای باشد که فرهنگ انقلاب به نسل‌های بعدی هم منتقل شود و انقلاب از بین نرود.

انتهای پیام

کد N1128045

وبگردی