آفتاب
استاندار گلستان:

فرهنگ سازی ‌مصارف آب مسئله‌ای همگانی است

فرهنگ سازی ‌مصارف آب مسئله‌ای همگانی است

‌استاندار گلستان در نهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان در سالجاری اظهار کرد: بسته فرهنگی اصلاح الگوی مصرف آب باید موجب شود این مساله در گلستان به سبک زندگی مردم مبدل شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر حسن صادقلو با بیان اینکه شرایط خوبی در مصارف آب در گلستان وجود ندارد، تصریح کرد: مسئله آب مسئله جدی استان است و اگر بخواهیم توسعه‌ای در گلستان ایجاد شود، باید منابع و مصارف آب را در استان مدیریت کنیم.

وی توجه به بخش‌هایی نظیر آموزش و پرورش، ائمه جماعات را در اصلاح الگوی مصرف آب مهم دانست و افزود: فرهنگ سازی در خصوص مصارف آب مسئله‌ای همگانی است و در این راستا صداو سیما با تولید فیلم‌های کوتاه و انیمیشن می‌تواند نقش بسزایی داشته باشد.

استاندار گلستان با تاکید بر اینکه علی رغم مسائل فرهنگ سازی موضوعات فنی نیز از اهمیت بالایی برخوردارند، خاطرنشان کرد: باید سازمان مدیریت و برنامه ریزی با همکاری آب و فاضلاب شهری اهرم‌های تشویقی را در مصرف عمومی تعریف کنند.

صادقلو با اشاره به تکمیل طرح فاضلاب شهر گرگان، یادآور شد: یقیناً اجرای کامل طرح فاضلاب در گرگان موجب می‌شود بسترهای آب زیرزمینی از سلامت برخوردار باشند.

همچنین در این جلسه نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر آیات قرآن کریم در خصوص اسراف و تبذیر، اظهار کرد: یقیناً با توجه به این تاکیدات باید تلاش کنیم از مصرف گرایی بی رویه فاصله بگیریم.

آیت الله نورمفیدی با بیان اینکه باید کاری کنیم که خود مردم بدون هیچ نهاد بازدارنده‌ای، آب بان باشند، تصریح کرد: باید به دنبال برنامه‌هایی باشیم که مردم به واقع از مصرف گرایی و اسراف احساس تنفر کنند.

امام جمعه گرگان تولید فیلم‌های کوتاه در راستای صرفه جویی و حفظ منابع آب را مهم دانست و افزود: متاسفانه در موضوع آب گرفتار بحرانیم و احساس می‌کنم خطر آینده کم آبی استان را باید جدی بگیریم.

لازم به ذکراست در شصت و چهارمین جلسه پیاپی و نهمین جلسه سال جاری شورای فرهنگ عمومی بسته اصلاح الگوی مصرف آب که توسط شرکت آب و فاضلاب استان و با همکاری کارگروه فرهنگی اجتماعی شورای فرهنگ عمومی تهیه شده بود، به تصویب رسید.

‌در این جلسه که با بحث و تبادل نظر اعضا همراه بود، بودجه سال آینده شورای فرهنگ عمومی استان نیز به تصویب رسید.

انتهای پیام

کد N1127467

وبگردی