آفتاب

بهترین سیستم دفاعی در برابر تغییرات جوی

بهترین سیستم دفاعی در برابر تغییرات جوی

کارشناسان محیط زیست معتقدند که «طبیعت بکر»، بهترین سیستم دفاعی در برابر تغییرات آب و هوایی است.

کارشناسان محیط زیست معتقدند که «طبیعت بکر»، بهترین سیستم دفاعی در برابر تغییرات آب و هوایی است.

به گزارش سرویس محیط زیست خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، کارشناسان تاکید دارند که واکنش‌های جهانی کنترل نشده به تغییرات آب و هوایی می‌تواند مردم دنیا را در آینده در وضعیت نامطلوبی قرار دهد در حالی که جنگل‌های بکر وسیع و دست نخورده و دیگر فضاهای طبیعی می‌توانند به تعدیل تغییرات آب و هوایی کمک کنند.

«تارا مارتین»، یکی از کارشناسان این مطالعه گفت: در واکنش به تغییرات آب و هوایی، بسیاری از جوامع محلی و بومی در سراسر جهان به سرعت بر آن شدند تا شیوه‌های امرار معاش خود را تغییر دهند به نحوی که بتوانند در برابر تغییرات آب و هوایی دوام بیاورند اما گاهی اوقات، این اقدامات تاثیرات فاجعه‌باری بر طبیعت داشته است.

از جمله اینکه بسیاری از جنگل‌ها در منطقه کنگو در آفریقا برای مقابله با خشکسالی و ایجاد زمین‌های مناسب برای کشاورزی، پاکسازی و همچنین صخره‌های مرجانی برای ساخت دیوارهای دریایی در منطقه «ملانزی» تخریب شدند.

به گزارش شبکه اخبار محیط زیست، این در حالی است که جنگل‌های طبیعی و دست نخورده میزان و شدت سیلاب‌ها را کاهش می‌دهند و علاوه بر این صخره‌های مرجانی می‌توانند انرژی موج را به طور میانگین تا 97 درصد پایین آورند و در نتیجه نسبت به ساختارهای مهندسی شده در برابر خیزآب (بالا آمدن سطح دریا ناشی از کاهش فشار هوا و وزش طوفان) دفاع به صرفه‌تری فراهم می‌سازند.

انتهای پیام

کد N1125869

وبگردی