آفتاب
موگابه:

موضوع فلسطین لکه ننگی بر پیشانی جامعه بین المللی است

موضوع فلسطین لکه ننگی بر پیشانی جامعه بین المللی است

رابرت موگابه رئیس جمهور زیمبابوه ضمن درخواست برای اصلاح سازمان ملل متحد، موضوع فلسطین را لکه ننگی بر پیشانی جامعه بین المللی برشمرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فلسطین الیوم، «رابرت موگابه» رئیس جمهور زیمبابوه و رئیس سابق اتحادیه آفریقا اصلاح سازمان ملل و حل موضوع فلسطین را خواستار شد.

موگابه در مراسم افتتاحیه بیست و ششمین اجلاس سران کشورهای عضو اتحادیه آفریقا که روز شنبه با حضور مقامات کشورهای عضو این اتحادیه و نیز شخصیت ها و سازمان های بین الملی آغاز گردید، گفت: موضوع فلسطین لکه ننگی بر پیشانی جامعه بین المللی است که هر روز گریه کودکان فلسطینی و ناله زنان را می بیند. ما چه زمانی خواهیم توانست آنچه را که مردم فلسطین با آن مواجه هستند متوقف سازیم.

وی با خطاب قرار دادن بان کی مون دبیرکل سازمان ملل که در این اجلاس حضور داشت، افزود: ما تا چه وقت شاهد گریه و اشک های فلسطینی ها خواهیم بود.

موگابه همچنین بان کی مون را به حل عادلانه موضوع فلسطین و اصلاح ساختار سازمان ملل و بویژه شورای امنیت فرا خواند.

لازم به ذکر است که بیست‌ و ششمین نشست سران کشورهای عضو اتحادیه آفریقا روز شنبه در آدیس آبابا پایتخت اتیوپی کار خود را آغاز کرد. با پایان یافتن دوره ریاست موگابه در اتحادیه آفریقا، «ادریس دبی» رئیس جمهور چاد به عنوان رئیس جدید این اتحادیه انتخاب شد.

کد N1125521

وبگردی