آفتاب
رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان خبر داد

تاسیس مرکز رشد هرمزگان در جزیره کیش

تاسیس مرکز رشد هرمزگان در جزیره کیش

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی هرمزگان با بیان اینکه مرکز رشد هرمزگان در کیش تاسیس می‌شود، از راه‌اندازی برنامه‌های آینده‌نگر تحقیقاتی " مطالعات کوهورت" در جزیره هرمز و بندر کنگ خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خلیج فارس، دکتر محمد شکاری در همایش روسای دانشگاه‌های منطقه کلان پنج کشور که با حضور دکتر ملک زاده معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کشور در بندرعباس برگزار شد، افزود: بر اساس وظایفی که وزارت بهداشت به 10 قطب دانشگاهی که هر قطب شامل چند دانشگاه از سراسر کشور می‌باشد، محول کرده است دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان جزو قطب کلان پنج کشور است.

وی در این نشست با اشاره به بخشی از فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه افزود: دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان فعالیت‌های بسیار مهمی در حوزه تحقیقات و پژوهش انجام داده است که با تلاش اساتید و محققین با رشد 5 و نیم درصدی موجب ارتقاء سطح علمی این دانشگاه شده است.

وی تصریح کرد: در بحث شرکت‌های دانش بنیان، مقالات ایندکس شده، پروژه‌های تحقیقاتی که منجر به پتنت شده است، رشد 20 درصدی اختراعات و 7 طرح که منجر به اختراع شده است، رشد 106 درصدی انتشار کتب، افزایش 800 درصدی فن بازارهای حضور یافته به موفقیت‌های خوبی دست یافته‌ایم.

قائم مقام وزیر بهداشت در استان از افزایش تعداد مراکز تحقیقاتی از سه مرکز در سال 88 به 18 مرکز در سال جاری خبر داد و ابراز کرد: مرکز رشد وابسته به معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با 21 شرکت دانش بنیان، فعالیت علمی و تحقیقاتی خود را ارائه می‌کند.

دکتر شکاری اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با راه اندازی مرکز ثبت سرطان جمعیتی، آزمایشگاه تحقیقاتی دانشکده پزشکی، سامانه پژوهان، نخستین پژوهشکده سلامت با مجوز شورای گسترش دانشگاه، انتشار مجلات علمی پژوهشی و کسب رتبه دوم در جشنواره کمیته تحقیقاتی رازی توانسته بخشی از اقدامات خود را در راستای برنامه‌های علمی تحقیقاتی انجام دهد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ابراز کرد: نشست روسای دانشگاههای قطب کلان 5 کشور در پایان با مصوباتی از جمله تاسیس مرکز تحقیقات بیماری‌های بازپدید و نوپدید و مالاریا در استان هرمزگان، تاسیس و راه اندازی مرکز رشد هرمزگان در جزیره کیش، راه‌های همکاری بین دانشگاه‌های علوم پزشکی بوشهر و دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در خصوص استفاده از ذخائر زیست دریایی که استفاده خوبی از بحث بیولوژی دریا داشته باشند، ایجاد شبکه آزمایشگاه‌های تحقیقاتی مرکزی کلان قطب 5 ، راه اندازی برنامه‌های آینده نگر تحقیقاتی "مطالعات کوهورت" شهر بندر کنگ با توجه به اشتراکات اقلیمی و نژادی در قطب 5 بود نیز همراه بود.

وی در ادامه عنوان کرد: پروژه کوهورت بندر کنگ با تکیه بر مطالعات تحقیقاتی و سلامت نگر بر روی بیماری‌های فشار خون، قلب و عروق و دیابت در شهر کنگ است. همچنین پروژه جزیره سالم هرمز یکی دیگر از مطالعات کوهورت استان هرمزگان مصوب شده است و یکی دیگر از مصوبات مهم این نشست ایجاد سامانه ثبت بیماری‌های غیرواگیر مثل فشار خون، سرطان و دیابت است تا بتوانیم در آینده مطالعاتی در خصوص این بیماری‌ها انجام دهیم.

انتهای پیام

کد N1125111

وبگردی