آفتاب
معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان:

حذف قیمت مصرف‌کننده از کالاها توجیه‌پذیر نیست

حذف قیمت مصرف‌کننده از کالاها توجیه‌پذیر نیست

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: حذف قیمت مصرف کننده و عدم درج قیمت بر کالاها قابل قبول و توجیه پذیر نیست.

ابوالقاسم کوره چینی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، با اشاره به کیفی بودن بازرسی‌های این سازمان از سطح بازار اظهارکرد: بازرسان اتاق اصناف و سازمان صنعت به طور مستمر و روزانه بازار را رصد می‌کنند و از سوی دیگر سامانه تلفنی 124 سازمان صنعت، معدن و تجارت از ساعت 8 صبح تا 20 شب پاسخگوی شکایات مردمی است

وی افزود: متاسفانه به علت عدم تبعیت از قانون در هر مجموعه‌ای تخلفاتی اتفاق می‌افتد که بازار نیز مستثنی از این امر نیست و ممکن است تخلفاتی در آن صورت گیرد.

کوره چینی تصریح کرد: بازرسی‌ها از بازار به شکل هدفمند انجام می‌شود و با توجه به اینکه در هر فصل ممکن است، تقاضا و نیاز بیشتری در خصوص برخی اقلام وجود داشته باشد، بازرسی‌ها در این زمان بر کالای مربوطه متمرکز می‌شود؛ برای مثال در فصل جاری واحدهای خدماتی و فروش وسایل گرمایشی مورد بازرسی‌های بیشتری قرار می‌گیرند.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان عنوان کرد: در صورت دریافت شکایات مربوط به تخلفات توسط ماموران و سامانه تلفنی سازمان و بازرسان اتاق اصناف، قطعا برخوردهای لازم انجام می‌شود.

وی در خصوص سامانه تلفنی پاسخگویی به شکایات مردمی تصریح کرد: به محض دریافت شکایات مردمی از طریق این سامانه، زمانی جهت تهیه و ارائه مدارک لازم برای فروشندگان متخلف تعیین می‌شود و بعد از آن مطابق قوانین عمل خواهد شد.

کوره چینی عدم ارائه فاکتور توسط فروشندگان را یکی از تخلفات درج شده در قانون دانست و گفت: تمام فروشگاه‌ها و واحدهای صنفی طبق قوانین باید مجهز به صندوق مکانیزه فروش باشند و همچنین در آینده این صندوق‌ها به سازمان امور مالیاتی متصل می‌شوند تا فروش و خرید هر واحد صنفی مشخص شود و بر اساس آن مالیات هر واحد صنفی محاسبه شود.

انتهای پیام

کد N1124979

وبگردی