آفتاب

تاخت‌وتاز بخش خصوصی و دولتی در سواحل مازندران

تاخت‌وتاز بخش خصوصی و دولتی در سواحل مازندران

فرماندار ساری با اشاره به اینکه ساحل مازندران مورد تاخت و تاز بخش دولتی و خصوصی قرار گرفته است، گفت: حریم دریا توسط هیچ دستگاهی قابل تملک نیست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه مازندران، احمد حسین‌زادگان در جلسه ساماندهی طرح دریا در ساری اظهار کرد: در سالی که به نام همدلی و همزمانی مزین شده است دستگاه‌ها باید به صورت تعاملی رفتار کرده و در کاهش مشکلات تلاش کنند.

وی با بیان اینکه قانون مبنای انجام امور است، افزود: صرف آزادسازی ساحل، اتفاقی برای مردم نمی‌افتد و از سواحل باید بهره‌برداری مناسب داشت.

فرماندار ساری با اشاره به اینکه ساحل مازندران مورد تاخت و تاز بخش دولتی و خصوصی قرار گرفت، گفت: حریم دریا توسط هیچ دستگاهی قابل تملک نیست.

این مسئول با بیان اینکه بعضی از دستگاه‌ها حریم 60 متر را رعایت نکردند، تصریح کرد: وظیفه ما آزادسازی حریم دریا است و هر دستگاهی نسبت به این عمل اقدام نکرده، نسبت به عقب‌نشینی در این حوزه باید اقدام کند.

حسین‌زادگان با اشاره به اینکه وضعیت موجود ساحل، مناسب نیست، ادامه داد: ضلع شرقی ساحل ساری باید تعیین تکلیف شود.

وی با بیان اینکه دریا جای سازه نیست، خاطرنشان کرد: ساحل نیاز به بلوک و موزائیک‌سازی ندارد و زیبایی ساحل به شن آن است.

فرماندار ساری با اشاره به اینکه باید تدابیر لازم برای طرح‌های دریا از اکنون اندیشیده شود، اظهار کرد: قالب طرح‌های دریا و گردشگری مشخص شده و سپس در اختیار سرمایه‌گذار قرار گیرد.

این مسئول با بیان اینکه زیباسازی ساحل باید مورد توجه قرار گیرد، افزود: سرمایه‌گذاران طرح‌های دریا، در حوزه ورزش‌های آبی هم ورود پیدا کنند.

حسین‌زادگان با اشاره به اینکه در برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز، سلیقه‌ای عمل نکنیم، گفت: نگاه برابر در این حوزه مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه قالیت‌های فکری و اندیشه‌ای سرمایه‌گذاران هم لحاظ شود، تصریح کرد: در مناطقی که ساحل داریم طرح‌هایی پیشنهاد می‌دهیم تا سرمایه‌گذار ورود پیدا کند.

فرماندار ساری با اشاره به اینکه افراد سرمایه‌گذار با نظر شخصی، معرفی نشوند، ادامه داد: سوابق این افراد در کارگروه بررسی شده و بر اساس مصوبه نسبت به سرمایه‌گذاری اقدام کنند.

این مسئول با بیان اینکه در ساحل باید طرح‌هایی ایجاد شود که در طول سال مورد استفاده قرار گیرد، خاطرنشان کرد: طرح‌های دریا فقط محدود به تابستان نشود.

انتهای پیام

کد N1124943

وبگردی