آفتاب

مشکل بیمه اراضی دیم کشت پاییزه در خوزستان حل شد

مشکل بیمه اراضی دیم کشت پاییزه در خوزستان حل شد

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از حل مشکل بیمه اراضی دیم کشاورزان خوزستان خبر داد و گفت: با پیگیری‌های انجام‌شده، توانستیم پوشش بیمه دیم اراضی حذف‌شده را برگردانیم.

کیخسرو چنگلوایی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، اظهار کرد: حدود 755 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان تحت پوشش بیمه قرار دارند و خوزستان از این حیث حائز رتبه اول در کشور است.

وی افزود: با توجه به این‌که امسال پوشش بیمه دیم برخی از اراضی حذف شده بود، این مشکل را پیگیری و حل کردیم و همچنین بخش اعظمی از مطالبات کشاورزان تاکنون پرداخت شده است و پرداخت خسارات کشاورزان هنوز ادامه دارد.

چنگلوایی با بیان این‌که استان از ظرفیت بسیار خوبی جهت پرورش میگو برخوردار است، عنوان کرد: در سه، چهار سال گذشته و با وجود شیوع عارضه‌ای در مزارع پرورش میگو و خسارات زیاد میگوپروران از این مساله، عملکرد و ظرفیت میگوپروری در استان روند رو به رشدی داشته به‌طوری‌که اکنون استان با متوسط تولید 3570 تن در صنعت میگوپروری کشور پیشتاز است.

وی متوسط تولید سالیانه میگو در کشور را 3200 تن بیان کرد و گفت: تولید 12 تن میگو در هر هکتار در برخی مزارع نشانگر بازدهی بالای پرورش میگو در استان و توجیه‌پذیری اقتصادی آن است.

چنگلوایی اظهار کرد: رشد صنعت میگو در استان حمایت‌ها‌ و همچنین همت میگوپروران را می‌طلبد و در این راستا باید با پرداخت تسهیلات بانکی کم‌بهره و تامین سرمایه در گردش از این تولیدکنندگان حمایت کنیم و پرورش‌دهندگان نیز باید با بهبود شیوه‌های پرورش، بهره‌وری خود را افزایش دهند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با تاکید بر ایجاد صنایع تبدیلی و فرآوری پرورش میگو عنوان کرد: این امر قطعاً می‌تواند در ارتقای جایگاه صنعت میگوپروری استان کمک کند.

انتهای پیام

کد N1124728

وبگردی