آفتاب
فردا در سرای اهل قلم؛

کتاب «آغاز و انجام هستی و راهبری انسان» رونمایی می شود

کتاب «آغاز و انجام هستی و راهبری انسان» رونمایی می شود

مراسم رونمایی از کتاب «آغاز وانجام هستی و راهبری انسان» نوشته سیدمحمدرضا دربندی، در سرای اهل قلم با حضور جمعی از صاحبنظران برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم رونمایی از کتاب «آغاز وانجام هستی و راهبری انسان» نوشته سیدمحمدرضا دربندی، در سرای اهل قلم با حضور حجت الاسلام و المسلمین زائری، استاد حوزه و دانشگاه، دکتر محسن اسماعیلی، عضو شورای نگهبان و دکتر زورق عضو هیات امناء دفتر نشر فرهنگ اسلامی و جمعی از صاحبنظران برگزار می شود.

سیدمحمدرضا دربندی در مقدمه کتاب آورده است «به هر میزان که به مبدأ و مقصد جهان واقف باشیم، پیمودن راه و زندگی، برای ما معنادارتر می‌شود و بدیهی است، درکِ حیات، به راه، معنا، شور و روشنایی می‌بخشد و طی مسیر را، جان‌بخش و روح‌افزا می‌نماید».

وی که برای تدوین این کتاب ۲۵ سال پژوهش داشته و در حوزه و دانشگاه تدریس کرده است، در مقدمه تاکید می‌کند: «در عصر حاضر، بشرِ خسته از دنیای مدرنیسم که برایش بی‌معنایی، بی‌هنجاری و ازخودبیگانگی – یعنی آنومی و الیناسیون، بیماری دوقلوی مدرنیسم – را در پی داشت، برای معنابخشی به زندگی و به خود آمدن، راه خود را آغاز کرده است. او پای به دوره پسامدرن گذاشت، اما تا یافتن راه، دائم سرگشتگی را تجربه خواهد کرد. نقطه روشن این است که انسان خسته از مدرنیسم، این فرایند را آغاز کرده است».

نویسنده معتقد است: «انسان از همان آغاز که پای بر زمین نهاد، با پرسش‌هایی چون از کجا آمده‌ام؟ برای چه آمده‌ام؟ به کجا خواهم رفت؟ آیا این جهان خالقی دارد؟ و امثال این پرسش‌ها، روبرو بوده است؛ پرسش‌هایی که همواره به دغدغه اصلی بشر تبدیل شده‌اند. به قول هایدگر: انسان، حیوان ناطق نیست، بلکه انسان پرسشگر است. گویا، روح سرگشته او از جایی آمده است که هوس بازگشت را همواره زنده نگه می‌دارد».

دربندی با طرح این موضوع که جوان سرگشته امروز، در این تکاپو برای پیدا کردن جوابِ پرسش‌های بنیادین، جستجو می کند وآن گاه، یا پاسخ اصیل را می‌یابد و یا این که پای در راه سرگشتگی فلسفی، پوچ‌گرایی و معضلات فراگیر اجتماعی، همچون خودکشی، اعتیاد، سرخوردگی، افسردگی و گرایش به عرفان‌های کاذب، می‌نهد، پیشنهاد می دهد که قبل از مواجه شدن با این سونامی فکری، بهتر است جوانان، یک دوره مسایل اعتقادی خود را مرور کرده و به رفع اشکالات فکری خود بپردازند.

سیدمحمدرضا دربندی دارای تحصیلات کارشناسی الهیّات و معارف اسلامی با گرایش فقه و حقوق از دانشگاه تهران، کارشناسی ارشد مدیریّت دولتی از سازمان مدیریّت دولت و سطح شش دروس حوزوی با گرایش کلام اسلامی از مدرسۀ حاج ابوالفتح است و سابقه تدریس «علم کلام در حوزه علمیّه تبیان»، «معارف اسلامی در دانشگاه صنعتی شریف»،پا اصول عقاید در مجتمع فرهنگی نور»،« معارف اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد جنوب» ، «اصول عقاید، منطق و فلسفه در دبیرستان مدرسۀ عالی شهید مطهری»، از سال ۱۳۶۴ تا کنون را در کارنامه کاری خود دارد.

مراسم رونمایی روز شنبه، دهم بهمن ماه ساعت ۱۶ الی ۱۸ در سرای اهل قلم خانه کتاب واقع در خیابان انقلاب خیابان، خیابان برادران مظفر، برگزار می شود.

کد N1123612

وبگردی