آفتاب

ورزش، تعادل بیماران اختلال حواس را افزایش می‌دهد

ورزش، تعادل بیماران اختلال حواس را افزایش می‌دهد

ورزش مداوم باعث افزایش تعادل افراد مبتلا به اختلال حواس می‌شود و استقلال آن‌ها را افزایش می‌دهد.

به گزارش ایسنا و به نقل از از سایت MNT، مطالعات انجام شده در یکی از دانشگاه‌های سوئد نشان داده است انجام ورزش می‌تواند به افرادی که اختلال حواس دارند، بسیار کمک کند تا کمتر به دیگران وابستگی داشته باشند. نتایج این مطالعات در مجله آمریکای جامعه سالمندان منتشر شد.

محققان دانشگاه، مطالعات را بر روی افراد مبتلا به اختلال حواس که تحت درمان و مراقبت بودند، انجام دادند. آن‌ها دریافتند که انجام مداوم ورزش‌های کاربردی، به انجام فعالیت‌های روزانه کمک می‌کند و می‌تواند تعادل افراد سالمند را افزایش دهند. جلسات ورزشی روزانه برای این افراد سالمند 45 دقیقه بود و آن‌ها این میزان ورزش را دو تا سه بار در دفتر انجام می‌دادند.

در سال 2012 تعداد افراد مبتلا به اختلال حواس در سوئد، 150 هزار مورد بود. احتمال می‌رود این میزان در سال 2050 به 250 هزار مورد برسد. افزایش تعداد افراد مبتلا به اختلال حواس در جامعه باعث افزایش هزینه‌های درمان می‌شود. مدیر این تحقیقات می‌گوید ورزش مداوم، تاثیر مثبت بر افراد مبتلا به اختلاف حواس دارد. ورزش باعث افزایش استقلال افراد می‌شود.

این مطالعات بر روی 186 فرد انجام شده که همه آن‌ها بیش از 65 سال داشتند. این افراد ورزش‌های شدید و کاربردی مانند پیاده‌روی و حرکات تعادلی انجام می‌دادند. افرادی که ورزش کردند، با روند کندتری دچار اختلال حواس شدند.

انتهای پیام

کد N1122998

وبگردی