آفتاب

نخستین مجمع آسیایی کونگ‌فو توآ/ شعبانی‌بهار: این مسابقات باعث تحکیم روابط کشورها می‌شود

نخستین مجمع آسیایی کونگ‌فو توآ/ شعبانی‌بهار: این مسابقات باعث تحکیم روابط کشورها می‌شود

معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: برگزاری مسابقات ورزشی بین‌المللی باعث تقویت و تحکیم روابط بین کشورها می شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه کرمانشاه، دکتر شعبانی بهار در اولین مجمع آسیایی کونگ فو توآ که عصر امروز (7 بهمن) در قصرشیرین برگزار شد، اظهارکرد: به نمایندگی از وزارت ورزش و جوانان ایران به تمامی میهمانان، مربیان، داوران، ورزشکاران و نمایندگان کشورهای حاضر در این مجمع خیر مقدم می گویم.

وی ادامه داد: جای بسیار خرسندی و خوشحالی است که اولین دوره مجمع آسیایی کونگ فو توآی در ایران و استان زیبای کرمانشاه و نقطه صفر مرزی ایران یعنی قصرشیرین برگزار می شود.

معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: امیدوارم با حمایت کشورهای شرکت کننده و اعضای موثر در این مجمع شاهد توسعه بیش از پیش این رشته باشیم.

شعبانی بهار تصریح کرد: علاوه بر حمایت هایی که کشورهای شرکت کننده در این مسابقات از این رشته خواهند داشت، ما هم در وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک حمایت خود را از این رشته اعلام می کنیم و از هیچ حمایتی دریغ نخواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم این مسابقات و این مجمع باعث تقویت و تحکیم روابط بین المللی و آشنایی کشورها با این رشته شود.

معاون وزیر ورزش و جوانان با اشاره به برپایی مسابقات آسیایی کونگ فو توآ از فردا به میزبانی قصرشیرین اظهارکرد: برپایی اینگونه مسابقات فرصتی برای تعامل و دوستی بیشتر بین کشورها است.

*** مدیرکل ورزش و جوانان کرمانشاه: برگزاری مسابقات آسیایی در قصرشیرین نشانگر توانمندی ایران است

مجتبی جوهری در مجمع آسیایی کونگ فو توآی که در قصرشیرین برگزار شد، اظهارکرد: به نمایندگی از تمامی ورزشکاران و ورزش دوستان استان کرمانشاه حضور نمایندگان ورزشی کشورهای آسیایی در این مجمع و مسابقات آسیایی خیر مقدم می گویم.

وی ادامه داد: استان کرمانشاه یکی از استان های تاریخی، ورزشی و خوش اقلیم سرزمین ایران زمین است. کرمانشاه سرزمینی چهارفصل است که دارای ۱۴ شهرستان و ۲ میلیون نفر جمعیت است که در همسایگی کشور دوست و همسایه عراق قرار گرفته است. مکانی که در آن مجمع کشورهای آسیایی برگزار شده نقطه صفر مرزی بین ایران و دو اقلیم کردی و عربی کشور عراق است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه گفت: قصرشیرین یکی از شهرستانهای بازسازی شده ایران بعد از جنگ با عراق است، چراکه این شهرستان در دوران جنگ تحمیلی کاملا تخریب شده بود. امیدوارم میهمانان ارجمند از تغییرات آب و هوایی به وجود آمده نگران نشده باشند.

وی تاکید کرد: قطعا برگزاری چنین مسابقاتی در چنین منطقه کوچکی از ایران زمین نشانگر توانمندیهای ایران است.

*** نایب رییس فدراسیون کونگ فو: "توآ" می‌تواند توانمندی بانوان ایران را به جهانیان نشان دهد

فاطمه شهریاری در مجمع آسیایی کونگ فو توآ که در قصرشیرین برگزار شد، اظهارکرد: بانوان ایرانی در رشته های مختلف ورزشی دارای توانمندیهای بالقوه ای هستند. یکی از رشته هایی که بانوان ایرانی می توانند توانمندیهای خود را در آن به نمایش بگذارند، رشته ورزشی کونگ فو توآی است.

نایب رییس فدراسیون کونگ فو اظهار کرد: در حال حاضر بانوان ایران در قالب ۴۴ فدراسیون ورزشی فعالیت دارند. رشته ورزشی توآی با معرفی در سطح دنیا می تواند توانمندیهای ورزشی بانوان ایرانی را به رخ جهانیان بکشاند.

نایب رییس فدراسیون کونگ فو اظهارکرد: حضور بانوان در مسابقات بین المللی می تواند نشان دهنده قابلیت های زنان ایرانی باشد.

شهریاری اظهار امیدواری کرد که این دوره از مسابقات که برای اولین بار و در دو بخش بانوان و آقایان برگزار می شود بتواند در سطح بالا و قابل قبولی برگزار شود.

انتهای پیام

کد N1122013

وبگردی