آفتاب

ضرورت برخورداری از سواد اجتماعی و اقتصادی در جامعه

ضرورت برخورداری از سواد اجتماعی و اقتصادی در جامعه

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: امروزه برخورداری از سواد اجتماعی و اقتصادی بسیار اهمیت دارد و انسان فرهیخته کسی است که از این دو مهم برخوردار بوده و بتواند جامعه را پیش ببرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه چهارمحال و بختیاری – «بهروز امیدی» امروز(چهارشنبه هفتم بهمن‌ماه) در دهمین گردهمایی راهبران تربیتی مدارس چهار محال و بختیاری، اظهار کرد: ایجاد توسعه‌یافتگی در کشور از طریق آموزش و پرورش امکان‌پذیر است.

وی افزود: کشورهای زیادی در دنیا وجود دارند که به‌لحاظ مالی پیشرفته نبوده اما زیرساخت‌های فرهنگی مستحکمی دارند و از همین‌رو توسعه‌یافته تلقی می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در ادامه گفت: پذیرفتن قوانین با رعایت تعامل و همگرایی و احترام به قوانین دیگران از زیرساخت‌های هرکشوری است و اگر این موارد فراهم نباشد، با وجود تأمین منابع مالی، آن کشور توسعه نمی‌یابد.

امیدی خاطرنشان کرد: توسعه‌یافتگی، مقوله‌ای فرهنگی، فکری و یک زیرساخت محتوایی است و وظیفه نیروهای آموزش و پرورش این است که کار تیمی و گروهی، احترام به قوانین و تحمل افکار دیگران را به دانش‌آموزان آموزش دهند.

وی با اشاره به این‌که سواد به معنای خواندن، نوشتن و حساب‌کردن نیست، تصریح کرد: امروزه برخورداری از سواد اجتماعی و اقتصادی بسیار اهمیت دارد و انسان فرهیخته کسی است که از این دو مهم برخوردار بوده و بتواند جامعه را پیش ببرد.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری فراهم‌ کردن بسترهای فرهنگی‌ در آموزش و پرورش را مهم‌ترین عامل به سامان رسیدن نهادها دانست و خاطرنشان کرد: برطرف کردن آسیب‌های اجتماعی تکلیفی الهی، شغلی و اخلاقی برای معلمان است و باید در راستای این مهم از هیچ کوششی دریغ نکرد.

انتهای پیام

کد N1121710

وبگردی