آفتاب

بارش 50 تا 60 سانتیمتر برف در ارتفاعات تالش

بارش 50 تا 60 سانتیمتر برف در ارتفاعات تالش

‌فرماندار تالش گفت: در ارتفاعات تالش 50 تا 60 سانتیمتر برف باریده است و تمامی مسیرها بازگشایی شده و تردد انجام می‌گیرد.

‌مهندس علی فتح اللهی ‌در بازدید از مسیرهای برف گیر جاده اسالم به خلخال در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه گیلان گفت: بارش برف که در تالش از عصر روز سه شنبه آغاز شده و همچنان با شدت کمتری ادامه دارد.

وی ادامه داد: در ارتفاعات بیش از 50 تا 60 سانتیمتر ‌و در داخل شهر تالش 8 تا 10 سانتیمتر برف باریده است و‌ با توجه به بارش برف و برودت هوا و لغزندگی مسیرها مقاطع ابتدایی این شهرستان در نوبت صبح و عصر امروز تعطیل هستند.

فتح اللهی خاطرنشان کرد: در شهرستان تالش تمامی دستگاه‌های خدمات رسان آماده باش هستند.

‌فرماندار تالش اضافه کرد: بارش برف در بین مردم بویژه کشاورزان زحمتکش منطقه شور و شوق زاید الوصفی ایجاد کرده است و با همت راهداران تلاشگر و همیشه در صحنه تمامی مسیرها بازگشایی شده و تردد انجام می‌گیرد.

بارش برف در لاهیجان به 50 سانت می‌رسد‌

فرماندار شهرستان لاهیجان با بیان اینکه هم‌اکنون کلیه شریان‌های اصلی و راه‌های دست‌رسی به شهرستان‌های مجاور باز است، خاطرنشان کرد: مشکلی از بابت تامین سوخت و انرژی و قطعی آب وجود ندارد.

کاظم کسرایی‌ در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه گیلان، با اشاره به آغاز بارش برف از ساعت 4 صبح امروز، 7 بهمن، ‌اظهار کرد: تاکنون بارش برف با شدت ادامه دارد.

وی از تشکیل جلسه ستاد بحران شهرستان لاهیجان در 5 بهمن با توجه به پیش‌بینی بارش برف در استان خبر داد و تصریح کرد: از ساعات اولیه بارش برف در شهرستان لاهیجان، اکیپ شهرداری در سطح لاهیجان و اکیپ‌های راهداری در مناطق روستایی اقدام به بازگشایی معابر و محورهای اصلی کرده‌اند. این اقدام با همکاری بخش خصوصی و بهره‌گیری از امکانات آن صورت گرفته است.

کسرایی با بیان اینکه هم‌اکنون کلیه شریان‌های اصلی و راه‌های دست‌رسی به شهرستان‌های مجاور باز است، خاطرنشان کرد: مشکلی از بابت تامین سوخت و انرژی و قطعی آب وجود ندارد، ‌اما همزمان با شروع بارش‌ها، برق قریب به 30 روستا در بخش رودبنه شهرستان لاهیجان دچار قطعی شده که به دلیل ترافیک در رفت و آمد و سختی دست‌رسی به این منطقه، رفع این مشکل با کندی صورت می‌گیرد.

فرماندار لاهیجان با اشاره به وضعیت عادی رفت و آمد در این شهرستان، بیان کرد: با تشکیل ستاد بحران و آمادگی کامل اکیپ‌های امداد و نجات، امدادرسانی به کلیه منایق شهرستان بلافاصله صورت می‌گیرد.

وی در پایان اضافه کرد: تاکنون ارتفاع برف در شهرستان لاهیجان در پایین‌دست به سمت ساحل، به 50 سانتی متر رسیده است.

انتهای پیام

کد N1121694

وبگردی