آفتاب
قائم مقام ستاد اقامه نماز:

نماز صبح، حلقه مفقوده‌ کشور ماست

نماز صبح، حلقه مفقوده‌ کشور ماست

قائم مقام ستاد اقامه‌ نماز کشور گفت: نماز صبح اهمیت و برکات بالایی دارد ولی در کشور ما به صورت کمرنگ برگزار می‌شود و مدیران ارشد استان‌ها اغلب جهت اقامه‌ نماز صبح در مساجد حضور پیدا نمی‌کنند.

قائم مقام ستاد اقامه‌ نماز کشور گفت: نماز صبح اهمیت و برکات بالایی دارد ولی در کشور ما به صورت کمرنگ برگزار می‌شود و مدیران ارشد استان‌ها اغلب جهت اقامه‌ نماز صبح در مساجد حضور پیدا نمی‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه قزوین، محمود مظفر در بیست و چهارمین اجلاس سراسری نماز که در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) در حال برگزاری است، اظهار کرد: طبق پژوهش انجام شده در ستاد اقامه‌ نماز والدین و مربیان آموزشی بیشترین تاثیر را بر روی نماز خواندن دارند، همچنین در کشور اقامه‌ نماز روند رو به رشدی داشته و معتقدند که نماز بهترین رابطه با خداوند است.

وی افزود: نمازهای صبح در کشور ما به خوبی برگزار نمی‌شود که باید در این زمینه بیشتر توجه شود، در این میان استان قزوین با انجام فعالیت‌هایی که در سال گذشته انجام داد توانست اقامه‌ نماز صبح در مساجد را از 24 مسجد به 60 مسجد افزایش دهد.

قائم مقام ستاد اقامه‌ نماز کشور با اشاره به اینکه یکی از عوامل نماز خواندن معرفی آثار و برکات نماز است، خاطرنشان کرد: بهترین شیوه‌ دعوت به نماز تشویق کردن به نماز در سنین پایین است که طبق تحقیقات انجام شده رفتار مطلوب یک نمازگزار می‌تواند افراد را به نماز جلب کند، در صورتی‌که اگر نمازگزار رفتار نامطلوبی داشته باشد می‌تواند تاثیر عکس بگذارد.

وی با اعلام اینکه بخش‌نامه‌ 20 بندی نماز به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است، تصریح کرد: این بخش نامه تاکنون در هیچ دستگاه اجرایی، اجرا نشده است که اگر به درستی اجرا می‌شد، اقامه‌ نماز در ادارات به صورت منظم برگزار می‌شد.

مظفر، با بیان اینکه اقامه‌ نماز مهم بوده ولی اهتمام به آن مهمتر است، تاکید کرد: بسیاری از مدیران ارشد و میانی، نماز را اقامه می‌کنند ولی نماز اول وقت برای آن‌ها مهم نیست و هیچ‌گونه بودجه و امکاناتی برای آن در نظر نمی‌گیرند.

وی یادآور شد: آموزش و پرورش نقش مهمی در ترویج نماز دارد و می‌تواند برخی از روزها دانش آموزان را برای اقامه نماز صبح به مساجد محل ببرند که این امر نشاط و شادابی برای دانش آموزان به همراه خواهد شد.

قائم مقام ستاد اقامه‌ نماز کشور تاکید کرد: نماز در آموزش عالی کشور ما مورد غفلت قرار گرفته است و اغلب دانشگاه‌ها زمان کلاس خود را با نماز هماهنگ نمی‌کنند و همین امر سبب حضور کمرنگ اساتید و دانشجویان در نماز است.

وی تاکید کرد: در خصوص آثار نماز باید محتوایی در مطالب درسی دانشجویان گنجانده شود و در حال حاضر تنها 3 صفحه در کتاب اندیشه اسلامی به نماز پرداخته شده است که با توجه به اهمیت نماز و گسترش زیاد بودن نماز باید محتوای بیشتری ارائه شود.

مظفر با بیان اینکه نمازخانه‌های بین راهی مورد غفلت واقع شده است، گفت: نمازخانه‌های بین راهی علاوه بر بالا بودن کمیت آن‌ها از کیفیت پایین برخوردار هستند که باید بیشتر از گذشته به کیفیت آن‌ها رسیدگی شود.

قائم مقام ستاد اقامه‌ نماز کشور خاطرنشان کرد: یکی دیگر از دغدغه‌های مردم مسئله حمل و نقل است که رانندگان در زمان نماز، حرکت کرده و برای اقامه‌ نماز توقف ندارند.

انتهای پیام

کد N1120412

وبگردی