آفتاب

ولایتی: دوره جدید رابطه ایران با دنیا/کشورهای جهان خواهان توسعه روابط با ایران هستند

ولایتی: دوره جدید رابطه ایران با دنیا/کشورهای جهان خواهان توسعه روابط با ایران هستند

ایرنا نوشت: رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: رابطه با اروپا جزو روابط مهم و سنتی ایران است و بدون تردید در آغاز یک دوره جدید از روابط با دنیا هستیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا علی اکبر ولایتی در پایان نشست خبری دومین همایش بین المللی «خطر جریان های تکفیری در دنیای امروز؛ مسئولیت علمای جهان اسلام» در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال ایرنا در خصوص سفر رئیس جمهوری به ایتالیا و فرانسه افزود: رقبت کشورهای اروپایی از سفرهای متعدد آن ها به ایران مشخص شده و این تنها محدود به اروپا نیست و رئیس جمهوری چین با هیات بزرگی به ایران می آید که در تاریخ روابط ایران با کشورهای دیگر کم سابقه است.
وی اضافه کرد: این نشان می دهد که خواست عمومی در بین کشورهای جهان برای توسعه روابط با ایران بعنوان مهمترین کشور منطقه وجود دارد.
ولایتی در پاسخ به سوالی در خصوص روابط ایران و جمهوری آذربایجان گفت: از زمانی که جمهوری آذربایجان استقلال پیدا کرد و در آن زمان من وزیر امور خارجه بودم همه تلاشم را به کار بردم تا این کشور را که بیشترین مواضع مشترک فرهنگی با ما دارد، به ایران نزدیک تر کنیم و در هر باری که نیاز شده کمک هایی را به این کشور داشته ایم و این وظیفه ایران است که به کسانی که با ما مشترکات دارند، کمک کند.
وی همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص روابط ایران و ترکیه گفت: بین ایران و ترکیه سردی وجود ندارد، سال ها، دهه ها و قرن ها با هم زندگی کرده اند و ممکن است گاهی اختلاف نظرهای بوجود آید.

50310

کد N1119585

وبگردی