آفتاب

کاهش نرخ بیکاری با ایجاد اشتغال پایدار درسیستان وبلوچستان

کاهش نرخ بیکاری با ایجاد اشتغال پایدار درسیستان وبلوچستان

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دولت تلاش دارد در سیستان و بلوچستان با سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی هدفمند و با ایجاد اشتغال‌های پایدار نرخ بیکاری را کاهش دهد

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه سیستان وبلوچستان، جمشید تقی‌زاده اظهار کرد: بخش‌های خصوصی و تعاونی‌ها باید در راستای سیاست‌های تشویقی دولت در زمینه‌های کارآفرینی و اشتغال‌زایی در سیستان وبلوچستان گام‌های اساسی بردارند.

وی تصریح کرد: کارفرمایانی که در پنج سال اجرای برنامه ششم توسعه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را به کار بگیرند از پرداخت سهم کارفرما و بیمه بیکاری برای مدت دو سال از تاریخ شروع معاف هستند.

وی هدف از این کار را ترغیب و تشویق کارفرمایان و کارآفرینان بخش خصوصی و تعاونی برای جذب نیروی کار جوان، کاهش نرخ بیکاری و ایجاد اشتغال‌زایی بیان کرد.

وی خاطرنشان کرد: آیین‌نامه اجرایی این کار و شیوه معرفی آن در زمینه‌های کاری اولویت‌دار و نحوه تأمین هزینه‌ها پس از تصویب در هیئت‌وزیران اعلام خواهد شد.

تقی‌زاده عنوان کرد: توسعه بیمه‌های فراگیر بهبود فضای کسب‌وکار، کاهش تصدی‌گری دولت، حمایت از بازنشستگان، معلولان، اقشار آسیب‌پذیر، کارگران و کارفرمایان همچنین توسعه کمی و کیفی بیمه‌های سلامت، جهت دادن به یارانه‌ها و حرکت به سمت متنوع کردن آن‌ها مثل مسکن اجتماعی و حمایت غذایی، بیمه‌های اجتماعی و درمان، راه‌اندازی اشتغال عمومی و رفتن به سمت اتصالات خوشه‌ای آن‌ها بنا بر مزیت‌ها و کمک‌ها به طراحی و اتصال به بازارهای جهانی از مواد برنامه پنج‌ساله ششم دولت در بخش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

این مسئول با اشاره به اینکه اجرای احکام در تکالیف برنامه ششم توسعه به‌عنوان یک سند بالادستی جزء اولویت‌های این وزارتخانه است، اظهار کرد: با تأکید وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تمامی سازمان‌ها، صندوق‌های بیمه‌ای و مجموعه‌های تابعه برنامه‌ها و جهت‌گیری کار خود را در سال آینده باید به نحوی تنظیم کنند که برنامه‌های آنها در مسیر اجرای برنامه ششم توسعه و اهدافی که دولت پیش‌بینی کرده تحقق یابد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با توجه به دستاورد تاریخی، ماندگار و پیروزی دیپلماسی دولت در اجرای برجام اظهار کرد: نتایج توافق برجام و چشم‌انداز تحولات بین‌المللی و منطقه‌ای در دوران پسابرجام علاوه بر تحول اقتصادی کشور فضای کسب‌وکار و اشتغال را نیز بهبود خواهد بخشید.

وی ادامه داد: شرکت‌ها، مؤسسات اقتصادی و صنعتی مختلف جهان نیز می‌توانند با فرصت‌های طلایی که فراهم می‌شود برای سرمایه‌گذاری و تبادل فناوری، در ایران اقدام کنند.

تقی‌زاده افزود: باوجود همه محدودیت‌ها و تنگناها گام‌هایی که در این دو سال در کلیدی‌ترین وزارتخانه دولت یازدهم برداشته‌ شده کارشناسی، بنیادی و هدفمند بوده است.

این مسئول با اشاره به اینکه رویکرد مسئولان ارشد و مدیران این وزارتخانه همسو با برنامه‌های اقتصادی و سیاسی دولت است، اظهار کرد: باید به مقوله رفاه به‌عنوان یک استراتژی و تدبیر برای جامعه نگاه کرد و سیاست رفاهی را جزء حقوق مردم دانست.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: بنا بر تأکید وزیر تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی به‌منظور ریشه‌کنی فقر در کشور و توجه به مناطق محروم تاکنون اقدامات مختلفی همچون اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی برای بیکاران، فارغ‌التحصیلان بیکار، توانمندسازی معلولان، بیمه زنان سرپرست خانوار، توزیع سبد حمایت غذایی بین 10 میلیون نفر از افراد محروم و ضعیف جامعه، ساخت خانه‌های امید و استفاده از توانمندی‌های تعاونی‌ها در بخش اقتصاد و اشتغال کشور به اجرا درآمده است.

وی افزود: با تلاش دولت تدبیر و امید بیش از 10 میلیون نفر از اقشار آسیب‌پذیر و محروم جامعه به‌ویژه مردم حاشیه‌نشین شهرها در قالب بیمه سلامت ایرانیان تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند.

وی درباره استعداد و قابلیت‌های استان سیستان و بلوچستان تأکید کرد این استان به دلیل دارا بودن سابقه فرهنگی و تمدنی ظرفیت‌های بالایی درزمینه گردشگری و فرهنگی و اقتصادی و صنعتی دارد.

انتهای پیام

کد N1119474

وبگردی