آفتاب
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند خبر داد

اجرای طرح "سفیران سبز زمین" در ایام نوروز

اجرای طرح "سفیران سبز زمین" در ایام نوروز

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند از اجرای طرح سفیران سبز در ایام نوروز 1395 خبر داد.

حسین جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار «شهری» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: این طرح با همکاری شهرداریهای کلانشهرها و همه شهروندانی که در ایام نوروز برای مسافرت از شهرهای خود خارج می‌شوند، اجرایی خواهد شد.

وی در تشریح نحوه اجرای طرح سفیران سبز زمین گفت: شهروندانی که در ایام نوروز به قصد سفر از شهر خارج می شوند نایلکسهایی را به همراه خواهند برد تا در طول مسیر و یا در مکان‌هایی میان راه که برای استراحت توقف می کنند زباله‌های خود را در این نایلکسها بریزند و تا اولین شهر در مسیر ، به همراه خود داشته باشند تا به مخازن زباله بریزند.

وی ادامه داد: در حقیقت شهروندان تعهد اخلاقی می دهند که به جای رهاسازی زباله‌های طول سفر در طبیعت، زباله‌ها را در مخازن اولین شهر در مسیر خود می ریزند تا مسئولین حمل زباله آن شهر زباله ها را به روش مناسب جمع آوری کنند.

جعفری در بخش دیگری از صحبت‌های خود به طرح دیوار مهربانی اشاره کرد و افزود: با توجه به محدودیت فضا در منازل برخی البسه که می‌تواند توسط افراد دیگری مورد استفاده قرار گیرد دور ریخته می شود. این امر باعث ایجاد مشکل در بازیافت و مسیر ساخت کمپوست می‌شود.

وی افزود: در طرح دیوار مهربانی که توسط گروه دانشجویی زامیاران با شعار "نیاز نداری بذار، نیاز داری بردار" انجام شده است شهروندان این البسه را بر روی دیوار قرار می‌دهند و افراد نیازمند هم از روی دیوار برمی‌دارند.

وی تاکید کرد: چنین اقداماتی ریشه در فرهنگ غنی و معارف دینی مردم کشورمان دارد و گام موثری برای یاری نیازمندان خواهد بود؛ بی تردید در ایام پایانی سال همزمان با خانه تکانی‌ها البسه و وسایل غیر ضروری که باید از خانه خارج شود بیشتر می شود که با قرار گیری بر روی این دیوار می‌تواند مورد استفاده افراد نیازمند قرار گیرد.

انتهای پیام

کد N1118706

وبگردی