آفتاب

مرکز تحقیقات سرطان استان مرکزی در انتظار موافقت دبیرخانه شورای گسترش دانشگاه‌ها

مرکز تحقیقات سرطان استان مرکزی در انتظار موافقت دبیرخانه شورای گسترش دانشگاه‌ها

با دریافت موافقت دبیرخانه گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی، مرکز تحقیقات جامع سرطان در استان مرکزی ایجاد می‌شود.

دکتر محمد رفیعی معاون تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی اراک در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) - منطقه مرکزی - با اشاره به پیگیری‌های انجام شده به منظور ایجاد مرکز جامع تحقیقات سرطان در استان گفت: تمام تلاش ما بر این است که با توجه به شرایط موجود مرکز تحقیقات جامعی در استان استقرار یابد تا بتوان همه سرطان‌ها را مورد بررسی قرار داد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ایجاد این مرکز تا مرحله بررسی در دبیرخانه گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی پیش رفته است، افزود: با کسب موافقت شورای گسترش در وزارتخانه، هیات موسس، اعضای شورای پژوهشی و کادر مرکز مشخص خواهند شد و کار برای دو تا سه سال آغاز می‌شود.

معاون تحقیقات دانشگاه علوم‌پزشکی اراک تصریح کرد: دبیرخانه شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی براساس شرایط دانشگاه و پتانسیل‌های موجود موافقت‌های لازم را ارائه می‌دهد و فعالیت مرکز با عنوان موافقت اصولی دو تا سه سال دنبال می‌شود تا براساس اقدامات صورت گرفته موافقت قطعی دریافت شود.

وی با اشاره به اینکه دریافت موافقت قطعی منوط به عملکرد مرکز، امتیازات پژوهشی کسب شده و تعداد مقالات در راستای ماموریت‌ها و وظایف است، افزود: مجموعه دانشگاه علوم پزشکی استان با توجه به شرایط استان، نبود آمار واقعی تعداد سرطان در استان و همچنین شرایط آلایندگی و آلودگی هوا با جدیت در پی ایجاد مرکز جامع تحقیقات سرطان است.

رفیعی اضافه کرد: وجود این مرکز کمک می‌کند که شرایط به صورت کاملا واقعی رصد شود و به صورت علمی برای پیشگیری و درمان و بررسی علل و عوامل آلاینده‌ها اقدام شود و تنها در پی دریافت موافقت دبیرخانه هستیم تا مراتب کار با سرعت در استان پیگیری شود.

کد N1117808

وبگردی