آفتاب

الزامات احیای هاتف به منظور ارتقای رضایتمندی ایثارگران

الزامات احیای هاتف به منظور ارتقای رضایتمندی ایثارگران

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران با تأکید بر ضرورت احیای هاتف به‌منظور ارتقای رضایت‌مندی ایثارگران، گفت: فلسفه هاتف، حداکثر سازی ارتباط با ایثارگران با حداقل تماس حضوری در سازمان است.

به گزارش ایسنا،سردار محسن انصاری در پنجمین همایش علمی و توجیهی روسای ادارات هاتف سراسر کشور که روز شنبه سوم بهمن‌ماه 94 در سالن شهید رسول‌زاده برگزار شد، با اشاره به اینکه بهمن‌ماه سال 1357، ماه اوج‌گیری مبارزات ملت ایران علیه رژیم ستم‌شاهی بود، گفت: اوج‌گیری این مبارزات و پیروزی سریع انقلاب پس از ورود امام خمینی (ره) به ایران نشان از سست بودن پایه‌های رژیم شاه داشت که به دروغ آن را آهنی جلوه می‌داد و حضور پر قدرت مردم به رهبری امام راحل آن را در هم شکست.

قائم‌مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران با تأکید بر اینکه این حرکت مردمی و پیروزی انقلاب اسلامی ایران بر اساس ایمان و آموزه‌های دینی بود، اظهار کرد: نهضت امام (ره) پس از 15 سال به پیروزی رسید. امام فرمودند «رسیدن به پیروزی آسان‌تر از حفظ آن است». اکنون نیز با گذشت 37 سال از این پیروزی بزرگ، ملت ایران با وجود تمام سختی‌ها، محاصره‌ها، تحریم‌ها و مرارت‌ها در حال ادامه حرکت و حفظ این انقلاب است.

وی خاطرنشان کرد: همه مردم باید در حفظ و تداوم انقلاب کوشا باشند، فعالیت خوب در بنیاد شهید و امور ایثارگران و سایر سازمان‌ها موجب حفظ مردم در صحنه، ایجاد رضایت‌مندی در جامعه و تداوم انقلاب اسلامی ایران است.

سردار انصاری با اشاره به اینکه بار انقلاب اسلامی بر دوش مردمی است که در این راه خون داده‌اند، افزود: بیش از نیم‌قرن از آغاز نهضت امام خمینی (ره) در ایران می‌گذرد؛ تداوم این انقلاب به حضور مردم در صحنه، ارزش‌های اسلامی و دینی، پیروی از امام و ولی‌فقیه، مقاومت مردم، انسجام و وحدت کلمه و حفظ ارزش‌ها به‌عنوان عوامل ایجادکننده انقلاب بستگی دارد.

وی با بیان اینکه ایستادگی بر اصول اصلی انقلاب اسلامی، ضامن پیروزی و موفقیت در تمام عرصه‌ها شده است، خاطرنشان کرد: پیروزی پرونده 12 ساله اتمی ایران ناشی از مقاومت مردم، هدایت و راهبری مقام معظم رهبری و تلاش‌های رییس جمهوری و تیم هسته ای بود. البته تا انقلاب اسلامی هست، مخالفت امریکا و غرب با ایران وجود دارد و ملاحظه می‌شود پس از بحث هسته‌ای موضوع موشکی را مطرح کرده‌اند که باید همچنان مقاوم و متحد و منسجم در مقابل نظام سلطه ایستاد.

قائم مقام بنیاد تأکید کرد: اگر فرهنگ مقاومت حاصل از خون شهدا که امنیت ملی ما را تأمین کرده است نبود، ما در پرونده هسته‌ای موفقیت نداشتیم. ما باید پاسدار این ارزش‌های مقاومتی باشیم و از ایجاد انحراف در آن جلوگیری کنیم. امروز تلاش دشمنان کشور ما، ایجاد نا امنی و تفرقه است ولی ما باید این مسیر را با وحدت کلمه، اطاعت از رهبری، اتحاد و انسجام ملی طی کنیم.

سردار محسن انصاری با تأکید بر اینکه نسخه شفابخش وضعیت امروز ما پس از برجام، حفظ اتحاد، هم‌دلی و هم‌زبانی بین دولت و ملت و اجرای اقتصاد مقاومتی است، اظهار داشت: پس از برجام نیز دشمنان کشور ما با قصد ایجاد تفرقه در کشور و افزایش انتظارات و مطالبات مردم به دنبال ایجاد نا امیدی در میان ملت ایران هستند، ولی به فرموده مقام معظم رهبری، همه اقتصاد کشور ما متکی به این تحریم‌ها نیست و اقتصاد مقاومتی باید در کشور ما عملیاتی شود.

قائم مقام بنیاد در ادامه با اشاره به اینکه مرکز هاتف از 10 سال گذشته در راستای طرح‌های تحولی و به‌منظور ایجاد تکریم و رضایت ایثارگران از بنیاد شهید و امور ایثارگران راه‌اندازی شده است، گفت: فلسفه هاتف، حداکثر سازی ارتباط با ایثارگران با حداقل تماس حضوری در سازمان است.

وی با تأکید بر اینکه هاتف دارای یک پشتوانه علمی، مطالعاتی، تحقیقاتی و تجربیاتی است، افزود: سرعت در پاسخ‌دهی، کاهش مسیر دستیابی به پاسخ با اصلاح فرایندها، افزایش رضایتمندی، ایجاد ارزش‌افزوده، ایجاد یک پل ارتباطی و نقطه منحصربه‌فرد تماس ایثارگران با سازمان، جایگاه هاتف در بنیاد شهید و امور ایثارگران را نشان می‌دهد.

سردار انصاری ادامه داد: ایجاد زیرساخت‌های لازم برای نهادینه کردن فرهنگ عدم مراجعه حضوری به سازمان باید در بنیاد شهید و امور ایثارگران ایجاد شود. در سال جاری با پاسخ‌دهی به نیازهای ایثارگران از طریق سیستم هاتف و تلفن 1616، مراجعات حضوری در ستاد مرکز حدود 40 درصد کاهش داشته است.

قائم مقام بنیاد اظهار کرد: فعالیت هاتف باید به شکلی باشد که در صورت مراجعه حضوری ایثارگران، منطقی‌ترین، دلسوزانه‌ترین و مؤدبانه‌ترین برخورد و در صورت تماس سیستمی با کیفیت‌ترین و مستدل‌ترین پاسخ در اسرع وقت به مراجعین داده شود. در این صورت از طریق هاتف با پاسخ‌دهی مناسب و ایجاد حس رضایتمندی، تکریم ایثارگران، حل مشکلات جامعه ایثارگری و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت ارزش افزوده ای در سازمان ایجاد می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه پویایی و زنده بودن سازمان، از اصول هاتف است، افزود: پاسخ‌گویی سیستمی به نیازهای جامعه هدف در سازمان‌ها از نیازهای قرن 21 است. یک سازمان معقول، پاسخگو، مشتری مدار، متحول و یادگیرنده برای ایجاد رضایتمندی، باید مراجعان را به نقطه تماس منحصر به فرد پاسخگویی در سازمان راهنمایی کند.

سردار انصاری با اشاره به اینکه در دوره ای با برخوردهای سلیقه ای و غیرمنطقی و عدم درک صحیح از شرایط موجود و کارایی نظام‌های پاسخگویی مدرن، هاتف کارایی خود را از دست داد، گفت: نیاز به احیای هاتف با در نظر گرفتن شرایط علمی، تحولی، پاسخ گویی و رقابتی قرن 21 در شورای تحول اداری بنیاد در سال 1393 تصویب شده است.

وی با تأکید بر اینکه حرکت هماهنگ یک سیستم، نیازمند درک مأموریت اصلی در تمام اجزای آن است، اظهار داشت: شناخت هاتف و اهداف تحولی آن، آسیب شناسی، داشتن اعتقاد به اصول، تهیه نقشه راه احیای هاتف، داشتن دانش، استفاده از تجارب سایر سازمان‌ها، حرکت در بستر الکترونیک، داشتن کارکنان با تجربه و دلسوز، بهبود فضای فیزیکی هاتف، لزوم همکاری متقابل و مؤثر همه بخش‌ها و داشتن مدیریت مؤثر و نظارت مستمر از الزامات احیای هاتف در راستای ارتقای رضایتمندی ایثارگران به شمار می‌آیند.

قائم مقام بنیاد با اشاره به اینکه بار احیای هاتف بر دوش کارکنان هاتف است، اظهار داشت: با ارتقای این مرکز می‌توانیم از سازمان‌های پیشرفته‌ای باشیم که با حذف جغرافیا، جامعه هدف خود را برای دریافت پاسخ مناسب به نقطه تماس منحصر به فرد هدایت می‌کنند.

وی با تأکید بر ارائه خدمات از طریق شماره تلفن 1616 و تبلیغات محیطی و شهری برای شناخت بیش از پیش جامعه ایثارگری از این خدمات در کل کشور، گفت: با سیستمی شدن فعالیت در بنیاد، ارتباط سازمان با ایثارگران قطع نمی‌شود؛ طرح‌های معتمدین معین و سپاس، مکمل فعالیت‌های هاتف هستند و جنبه عاطفی ارتباط با جامعه شاهد و ایثارگر را تأمین می‌کنند.

سردار محسن انصاری با بیان این مطلب که تکریم ایثارگران رمز ماندگاری انقلاب است، گفت: بنیاد یک شهرستان، خود یک مرکز هاتف است. در ستادهای

مرکزی استان‌ها نیز باید این مرکز فعال شده و به خوبی به ارائه خدمات به جامعه تحت پوشش خود بپردازد.

قائم مقام بنیاد در پایان در خصوص سیاست عدم‌مداخله و ورود مدیران و کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران در جریانات انتخاباتی و تبلیغات آن، گفت: انتخابات یکی از فعالیت‌های سرنوشت ساز در کشور ما است. بنیاد نیز در راستای تشویق ایثارگران و مردم به حضور حداکثری در پای صندوق‌های رأی و تأمین امنیت ملی کشور با همدلی و هم‌زبانی فعالیت می‌کند.

لازم به ذکر است در این همایش روسای ادارات هاتف استان‌های خراسان رضوی، زنجان، سیستان و بلوچستان، کرمان و مازندران به‌عنوان مراکز برتر هاتف در استان‌ها مورد تشویق قرار گرفتند.

انتهای پیام

کد N1116489

وبگردی