آفتاب

ویل اسمیت هم در مراسم اسکار شرکت نمی‌کند

ویل اسمیت هم در مراسم اسکار شرکت نمی‌کند

اسکار خیلی سفید است و این امر اصلا به مذاق ستاره سیاه پوست سینمای آمریکا خوش نیامده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ویل اسمیت تائید کرد که او نیز همانند همسرش جیدا پینکت اسمیت ماه آینده در مراسم جوایز اسکار شرکت نخواهد کرد. ستاره «مردان سیاه‌پوش»  گفت : «برای ما راحت نیست که در این مراسم حضور پیدا کرده و جوری وانمود کنیم که همه‌ چیز خوب است.»

اسمیت پنج‌شنبه در یک مصاحبه با برنامه «صبح‌بخیرآمریکا» اعلام کرد : « تنوع نژادی قدرت برتر آمریکا است و در بهترین حالت هالیوود نمایشی از این زیبایی را خلق می‌کند.» او در ادامه با اشاره به عدم وجود تنوع نژادی در میان نامزدهای اسکار امسال افزود : «این کار منعکس‌کننده آن زیبایی نیست. این یعنی پسرفت به سوی ناهماهنگی و جداسازی نژادی و دینی.»

بسیاری تصور می‌کردند، ویل اسمیت که پیش از این دو بار نامزد جایزه اسکار شده است، امسال نیز برای بازی در فیلم «ضربه مغزی» نامزد جایزه شود.

البته این بازیگر نامزد نشدن خود را چندان با اهمیت قلمداد نمی‌کند و بیشتر نگران کودکانی است که به تماشای این مراسم می‌نشینند و نماینده‌ای از جانب خود در آن نمی‌بینند.

اکنون با اظهارنظر ویل اسمیت بحث بر سر عدم حضور نامزدهای غیرسفیدپوست در اسکار با حرارت بیشتری دنبال می‌شود و هر روز بیشتر از قبل بر هشتادوهشتمین دوره جوایز اسکار سایه می‌اندازد.

یکی از کسانی که اکنون بیش از بقیه تحت فشار قرار گرفته، کریس راک مجری سیاه‌پوست مراسم اسکار است که نقشش در این مراسم به صورت روزافزون شکلی تفرقه‌انگیز به خود می‌گیرد.

برای نمونه فیفتی سنت خواننده سرشناس آمریکایی در اینستاگرام خطاب به راک نوشت : «لطفا اسکار را اجرا نکن. تو ارزش زیادی داری. لطفا این کار را انجام نده.» ترسی گیبسون بازیگر «سریع و خشمگین» دیگر هنرمندی است که از مجری اسکار درخواست کرده که از این کار صرف‌نظر کند.

البته اعتراض به این موضوع فقط مختص سیاه‌پوستان نیست. داستین هافمن نیز چهارشنبه در مراسم جوایز تلویزیون ملی در لندن سفید‌پوست بودن تمام نامزدها را نمونه‌ای از «نژادپرستی ناخودآگاه» موجود در جامعه آمریکا خوانده بود.

مارک روفالو نیز در این رابطه گفت که از کسانی که خواستار تحریم اسکار هستند به صورت بنیادین حمایت می‌کند، اما با این وجود در مراسم اسکار امسال شرکت خواهد کرد. او برای بازی در «افشاگر» نامزد جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شده است.

اسپایک لی و جیدا پینکت اسمیت هنرمندانی هستند که بحث تحریم اسکار را به صورت جداگانه مطرح کردند. این دو اعلام کرده بودند که در این مراسم شرکت نخواهند کرد و به تماشای آن نیز نخواهند نشست.

البته لی چهارشنبه در یک مصاحبه اعلام کرد که هیچگاه از واژه تحریم استفاده نکرده است و از کریس راک چه اسکار را اجرا کند، چه نکند، حمایت خواهد کرد.

مایکل بی جردن و ادریس البا دیگر ستارگانی هستند که از نادیده گرفته شدن سیاه‌پوستان برای دومین سال متوالی احساس خوبی ندارند.

منبع : بی‌بی‌سی / 21 ژانویه

۵۸241

کد N1114711

وبگردی