آفتاب
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز مطرح کرد

وجود مشکل فضا و تجهیزات در حوزه پیوند اعضا در آذربایجان شرقی

وجود مشکل فضا و تجهیزات در حوزه پیوند اعضا در آذربایجان شرقی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به اینکه در حوزه پیوند اعضا و به خصوص پیوند کبد در استان از لحاظ تامین فضا و تجهیزات مشکل جدی نداریم، گفت: مشکل ما در زمینه پیوند کبد عدم وجود تیم متخصص است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه آذربایجان‌ شرقی، محمدحسین صومی در نشستی با مسئولان سازمان‌های مردم نهاد استان با بیان اینکه طرح‌های بسیاری در سال‌های اخیر توسط خیرین و سازمان‌های مردم نهاد برای تامین زیرساخت‌های نظام سلامت در استان انجام شده است، گفت: در حوزه پیشگیری نیز در ماه‌های اخیر کمپین‌های مختلف سلامت را در مورد بیماری دیابت، فعالیت فیزیکی، حذف نمک از سر سفره‌ها، راه‌های کاهش مصرف قند و پیشگیری از سرطان راه‌اندازی کرده‌ایم که نتایج بسیار خوبی را در بلند مدت به ارمغان خواهد آورد.

وی آذربایجان شرقی را جزء استان‌های پیشتاز در زمینه تامین فضا و تجهیزات دانست و افزود: با حضور سرمایه‌گذاری عظیم دولتی و خیرین کارهای بسیار بزرگی در شهرهای استان در حال انجام است که در آینده نزدیک ما شاهد راه‌اندازی چندین مرکز درمانی خواهیم بود.

وی در خصوص استفاده از پتانسیل‌های عظیم خیرین در منطقه آذربایجان، اظهار کرد: دانشگاه در تلاش است با جهت‌دهی پتانسیل‌های عظیم مردمی در زمینه‌های پیشگیری، پژوهش، آموزش و درمان همچنان به ارتقاء توانمندی‌های موجود ادامه دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز همچنین از تکمیل 80 درصدی ساختمان پیوند اعضاء دانشگاه در مرکز امام رضا(ع) خبر داد و گفت: این ساختمان با حضور خیرین و دانشگاه در حال احداث است.

انتهای پیام

کد N1113023

وبگردی