آفتاب

وزیر ورزش: در گذشته بازنده اکثر محاکم ورزشی بودیم

وزیر ورزش: در گذشته بازنده اکثر محاکم ورزشی بودیم

وزیر ورزش و جوانان می گوید متاسفانه بیش از دو سال در اکثر محاکم بازنده بودیم، اما در حال حاضر با تدابیر اندیشیده شده خوشبختانه این روند معکوس شده است و شاهد موفقیت‌های چشمگیر در محاکم مختلف ورزشی هستیم.

به‌ گزارش خبرنگار ورزشی ‌ایسنا‌، محمود گودرزی در نخستین " همایش ملی حقوق ورزشی" با تاکید بر لزوم توجه هر‌ چه‌ بیشتر به مباحث حقوقی در عرصه ورزش و جوانان، اظها‌ر کرد: البته مسائل حقوقی همواره به ورزش اختصاص داده می‌شود و در این عرصه مسائل جوانان کمتر مورد توجه قرار می گیرد.

او در ادامه صحبت‌های خود به اجرایی شدن برجام اشاره کرد و افزود: خو‌شبختا‌نه اجرایی شدن برجام کسب یک موفقیت و پیروزی بزرگ برای ملت ایران بود که می‌توان آن را در حد پیروزی در جنگ تحمیلی دانست. تحریم‌ها در سال‌های اخیر مردم ما را بسیار آزار داد و سبب ناامن شدن فضای اقتصادی و مدیریتی شد و تنش‌های بین‌المللی را نیز به وجود آورد که در نهایت با تدبیر و جسارت رییس جمهور حل شد.

وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: اقلیت محدودی که در این میان کارشکنی می‌کنند، باید به منافع ملی و ثبات جامعه توجه داشته باشند و از اقدامات خود دست بردارند و امیدوارم که خداوند آنها را به راه راست هدایت کند.

او در ادامه به افزایش بودجه وزارت ورزش و جوانان برای سال 95 اشاره کرد و گفت: وزارت ورزش و جوانان همواره جزو وزارتخانه‌های کم بضاعت بوده است و باید از سازمان برنامه و بودجه برای توجه ویژه‌ای که به وزارت ورزش و جوانان داشته اند تشکر کنم. خو‌شبختا‌نه برای سال 95 ما از نظر افزایش بودجه جاری و عمرانی رتبه نخست را به خود اختصاص داده‌ایم و در طول دو سال گذشته بودجه وزارت ورزش و جوانان تقریبا دو برابر شده است. متاسفانه فقر مالی همواره گریبان وزارت ورزش و جوانان را گرفته و خو‌شبختا‌نه این مورد رو به بهبودی است.

وزیر ورزش و جوانان در ادامه سخنان خود به فعالیت‌های حقوقی وزارت ورزش و جوانان اشاره کرد و گفت: خو‌شبختا‌نه در دو سال اخیر فعالیت‌ها در حال بازگشت به جایگاه واقعی خود است و در بخش حقوقی که همواره در گذشته مشکلات زیادی داشتیم، پیشرفت‌های خوبی را به دست آورده‌ایم.

او ا‌دا‌مه‌ داد: البته نمی‌خواهم مسائل گذشته را مطرح کنم ، ولی در سال‌های گذشته توجه ویژه‌ای به حل به موقع دعاوی و مشکلات نبوده است و به همین خاطر ما هر روزه شاهد آسیب‌های آن دوره هستیم. در دو سال اخیر ما همه روزه و هر هفته‌ احکامی از سوی نهادهای بین‌المللی به دستمان می‌رسید که به خاطر سوء مدیریت در آن زمان بوده است.

وزیر ورزش و جوانان خاطر‌ نشان کرد: یکی دیگر از مشکلات موجود انباشت بدهی‌ها و مطالبات زیاد از گذشته است. این موارد به خاطر نداشتن مدیریت مناسب در سال‌های اخیر بوده که خو‌شبختا‌نه در طی دو سال گذشته شاهد حل شدن بسیاری از این مشکلات هستیم.

گودرزی افزود: ورزش پاک و معنوی و معرفتی شعار اصلی ماست و امیدوارم که خروجی این همایش بتواند در رفع مشکلات به ما کمک کند. البته پیشنهادات خوبی در این همایش ارائه شد که از جمله این موارد نهاد ملی داوری است که جزو دغدغه‌های ما در دو سال اخیر به شمار می‌رود.

وزیر ورزش و جوانان با بیان این که در عرصه حقوق ورزشی نیاز به حکمیت داریم، تصریح کرد: بحث‌هایی که پیرامون محور ورزش مطرح می‌شود نیاز به یک حکمیت دارد که نهاد ملی داوری می‌تواند این امر را محقق کند تا ورزشکاران و داوران و مربیان هم شخصیت‌شان حفظ شود و هم مشکلاتشان برطرف شود.

او با تاکید بر لزوم انجام مشاوره قبل از بستن قراردادها نیز، اظها‌ر کرد: حتما باید پیش از انعقاد قراردادهای مختلف با ادارات حقوقی، مشاوران و نهادهای مربوطه مشورت‌های لازم صورت گیرد تا بر اساس پیشنهادات آنها این قراردادها منعقد شود. در این میان نکته مهم این است که بدون اطمینان از تایید مالکیت زمین از سوی وزارت ورزش و جوانان اقدامات بعدی در این زمینه انجام نشود.

گودرزی با اشاره به مشکلاتی که در سال‌های اخیر در زمینه قضاوت وجود داشته نیز بیا‌ن‌ کرد: متاسفانه تا پیش از دو سال گذشته ما در اکثر محاکم بازنده بودیم، اما در دو سال اخیر شاهد روند معکوس این قضیه هستیم و در حال‌ حاضر در اکثر محاکم خو‌شبختا‌نه می‌توانیم به پیروزی برسیم.

او با تاکید بر لزوم نظارت بر قراردادها، اظها‌ر کرد: یکی دیگر از نکات مهمی که باید مدنظر قرار گیرد نظارت بر قراردادهای ورزشی است. برای مثال گاهی از مربیان و بازیکنان خارجی استفاده می‌کنیم و قراردادهایی را با آنها می‌بندیم که بعدها سبب به وجود آمدن مشکلات زیادی می‌شود. در این میان گاهی شاهد بازیکنانی هستیم که حتی یک دقیقه هم به میدان نمی‌روند و پس از اخراج به سبب داشتن قرارداد‌هایی که بسته‌اند مشکلات زیادی را برای ما به وجود می ‌آورند.

گودرزی در پایان خاطر‌ نشان کرد: البته باید در مسائل حقوقی احترام سازمانی حفظ شود و مشکلی بر مشکلات موجود اضافه نشود.

انتها‌ی‌ پیا‌م

کد N1109913

وبگردی