آفتاب
گزارش مهر از دستور کار صحن مجلس؛

گزارش تفریغ بودجه ۹۳ هفته آینده قرائت می‌شود/ ۲ وزیر در راه مجلس

گزارش تفریغ بودجه ۹۳ هفته آینده قرائت می‌شود/ ۲ وزیر در راه مجلس

گزارش تفریغ بودجه ۹۳ کل کشور، در هفته پیش رو در صحن علنی مجلس قرائت می‌شود؛ دو وزیر دولت نیز برای پاسخ به سوالات دو نماینده به صحن مجلس می‌روند.

به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در هفته پیش رو در روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه (۲۷ الی ۲۹ دی ماه) جلسه علنی خواهند داشت و در این جلسات، علاوه بر بررسی دستور کارهای گذشته، میزبان دو وزیر کابینه نیز خواهند بود.

نمایندگان در این هفته، ادامه طرح «جلوگیری از پرداخت خسارت تاخیر به کشتی ها» را بررسی می کنند و در ادامه تبصره های اصلاح شده لایحه «بیمه اجباری مسئولیت مدنی رانندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی در برابر شخص ثالث» را بررسی و تصویب خواهند کرد.

بررسی ایرادات شورای نگهبان به طرح یک فوریتی «استفساریه قانون الحاق یک تبصره به ماده ۱۷ قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق التدریس»، دستور کار دیگر نمایندگان در هفته پیش رو است.

نمایندگان خانه ملت در این هفته همچنین گزارش کمیسیون بهداشت و درمان درباره طرح «منع تبلیغات و معرفی محصولات غیر مجاز و آسیب رسان به سلامت در فضای مجازی و شبکه های ماهواره ای» را بررسی و تعیین تکلیف می کنند.

بررسی تقاضای رسیدگی به لایحه «اصلاح قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا طبق اصل ۸۵ قانون اساسی»، برنامه دیگر صحن علنی مجلس در این هفته است.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در هفته پیش رو، همچنین طرح «الحاق یک تبصره به قانون احداث پروژه های عمرانی بخش راه و ترابری از طریق مشارکت بانکها» را در دستور بررسی دارند.

طرح «جرم سیاسی» که پیش از این دو بار در دستور کار هفتگی مجلس اعلام شد اما نوبت به بررسی آن نرسید، در دستور کار هفته آینده مجلس اعلام شده است.

نمایندگان در این هفته همچنین طرح «اصلاح قانون تاسیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی» را بررسی می کنند.

بررسی طرح «الحاق یک تبصره به ماده ۵۰۵ قانون آئین دادرسی مدنی» و طرح «الحاق یک بند به ماده ۵۲۴ این قانون»، از دیگر دستور کارهای این هفته مجلس است.

لایحه «کاهش ساعت کار زنان شاغل» نیز در صورت وجود فرصت کافی در دستور کار نمایندگان در صحن علنی قرار خواهد گرفت.

پاسخ دو وزیر به سوالات ملی دو نماینده

در این هفته همچنین عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی برای پاسخ به سوال سید حمیدرضا طباطبائی نائینی نماینده نائین و خور و بیابانک و علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش برای پاسخ به سوال حلیمه عالی نماینده مردم زابل در صحن علنی بهارستان حضور می یابد.

هفته گذشته نیز دو سوال از وزرای اقتصاد و آموزش و پرورش در دستور کار صحن علنی قرار داشت که هر دو سوال پس گرفته شد.

در دستور کار این هفته مجلس، قرائت گزارش کمیسیون عمران درباره مشکلات ناشی از نحوه تعیین حریم و اراضی ساحلی در توسعه سواحل کشور نیز برای چندمین بار اعلام شده است.

در هفته پیش رو، گزارش دیوان محاسبات درباره تفریغ بودجه سال ۱۳۹۳ کل کشور نیز قرائت می شود.

کد N1105449

وبگردی