آفتاب

توافق آمریکا و روسیه برسر برگزاری بدون پیش‌شرط مذاکرات سوریه در موعد مقرر

توافق آمریکا و روسیه برسر برگزاری بدون پیش‌شرط مذاکرات سوریه در موعد مقرر

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که واشنگتن و مسکو بر ضرورت برگزاری مذاکرات ژنو میان دولت و مخالفان سوری در زمان مقرر آن یعنی 25 ژانویه و بدون پیش شرط توافق کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، جان کربی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در این باره گفت، جان کری وزیر امور خارجه آمریکا با سرگئی لاوروف، همتای روس خود تماس گرفته و طی آن طرفین بر ضرورت حضور بدون پیش شرط نمایندگان دولت سوریه و گروه‌های معارض در مذاکرات توافق کردند.

وی ادامه داد: در این تماس کری از نگرانی زیادش نسبت به حمله به غیرنظامیان در سوریه سخن گفت.

این در حالی است که استفان دی‌مستورا، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در سوریه روز گذشته ابراز امیدواری کرد که با وجود شروط برخی از معارضین سوری مذاکرات در زمان معین خود آغاز شود.

بعد از اولین نشست مقدماتی در سوییس که با حضور نمایندگان پنج کشور دائم عضو شورای امنیت سازمان ملل برگزار شد، دی مستورا گفت که 25 ژانویه به عنوان زمان تعیین شده برای انجام مذاکرات صلح سوریه در ژنو هم‌چنان پابرجا است.

وی ادامه داد: نشستی که در مقر سازمان ملل در ژنو برگزار شد با هدف پیشرفت در روند مذاکرات صلح سوریه بود. مسائلی هم‌چنان وجود دارد از این رو رازنی‌ها با نمایندگان پنج کشور انجام شد.

دی مستورا هم‌چنین به خبرنگاران گفت که در این نشست اجتماع کنندگان مساله شهر محاصره شده مضایا را مورد بررسی قرار دادند.

انتهای پیام

کد N1105394

وبگردی