آفتاب
آذر ماه 95 صورت می‌گیرد:

برگزاری پنجمین دوسالانه تذهیب‌های قرآنی در خراسان جنوبی

برگزاری پنجمین دوسالانه تذهیب‌های قرآنی در خراسان جنوبی

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی خراسان جنوبی، از برگزاری پنجمین دوسالانه تذهیب‌های قرآنی در آذر ماه سال 95 در این استان خبر داد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه خراسان جنوبی، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، عباس‌زاده گفت: فراخوان پنجمین دوسالانه تذهیب‌های قرآنی در ۴ بخش مسابقه با عناوین تذهیب، تشعیر، گل و مرغ و نگارگری اعلام شده است.

‌وی با بیان اینکه هنرمندان استان می‌توانند از این فرصت استفاده کرده و دراین فراخوان شرکت کنند، افزود: هنر تذهیب از اصیل‌ترین هنرهای اسلامی و ایرانی است.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان ادامه داد: حفظ و احیای مکاتب ارزشمند گذشته و ترویج روش‌های سنتی و مدرن با اتکا به تلاش استادان و هنرمندان جای جای این سرزمین کهن از جمله اتفاقات شایسته‌ای است که می‌تواند در قالب رخدادهای هنری ملی همچون "دوسالانه تذهیب‌های قرآنی" که سرفصل حرکت‌های سازنده در مسیر تعالی این هنر مقدس باشد.

عباس زاده تصریح کرد: در فراخوان دوسالانه پنجم علاوه بر ادامه مسیر گذشته، بخش نگارگری نیز مدنظر قرار گرفته و در متن گنجانده شده است.

وی تاکید کرد: خلق آثار بدیع در قالب سنت‌های نگارگری ایرانی و شیوه‌های معاصر و پرداختن به مضامین مذهبی، داستان‌ها و مفاهیم قرآنی، همچنین به تصویر کشیدن مقاطع مختلف زندگی حضرت امام رضا (ع) از جمله اهداف الحاق این بخش به دوسالانه تذهیب‌های قرآنی است.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان، یادآور شد: بهره‌گیری از نمونه‌های فاخر باقی مانده از ادوار مختلف تاریخی در به تصویر کشیدن داستان‌ها و مفاهیم کمتر پرداخته شده در نگارگری ادوار مختلف، می‌تواند راهگشای متقاضیان ارسال اثر این بخش باشد.

عباس‌زاده خاطرنشان کرد: این دو سالانه در آذر ماه سال ۱۳۹۵ برگزار خواهد شد، و مهلت تحویل آثار به دبیرخانه تا ۲۷ آبان ۹۵ خواهد بود و علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت www. tazhib. org مراجعه کنند.

انتهای پیام

کد N1104874

وبگردی