آفتاب

فراهم بودن شرایط برای سرمایه‌گذاران در استان سمنان

فراهم بودن شرایط برای سرمایه‌گذاران در استان سمنان

استاندار سمنان گفت: امروز شاهدیم گروه‌های بزرگ سرمایه‌گذاری به سمت کشور و استان می‌آیند که باید با رفتار مناسب آن‌ها را تحویل گرفت و با ارتباط مناسب مسائل و مشکلاتشان را برای سرمایه‌گذاری برطرف کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه سمنان، «محمدرضا خباز» در جلسه شورای اداری شهرستان آرادان با اشاره به تقاضای گروه‌های سرمایه‌گذاری در استان سمنان گفت: سرمایه‌گذراران در استان سمنان هیچ‌گونه مشکلی نخواهند داشت و شرایط و بسترهای سرمایه‌گذاری در استان سمنان فراهم است.

وی با اشاره به برگزاری جلسات مختلف با سرمایه‌گذاران از کشورهای مختلف آلمان، ایتالیا، چین و ژاپن در تهران، ادامه داد: در این رایزنی‌ها و گفت‌وگوها به سرمایه‌گذاران اعلام کردیم که به سرعت مسائل اداری و اجرائی آن‌ها را با کمک مدیران و مسئولان برای رونق سرمایه‌گذاری برطرف می‌کنیم، و آن‌ها نباید هیچ‌گونه نگرانی و مشکلی به‌لحاظ سرمایه‌گذاری در استان داشته باشند.

وی افزود: با توجه به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های شهرستانی سرمایه‌گذاران را برای سرمایه‌گذاری به شهرستان‌ها راهنمایی کنیم و امیدواریم با استفاده از توان و انرژی بخش خصوصی و جذب سرمایه‌گذاران گام‌های مهمی برای سرمایه‌گذاران در استان برداشته شود.

استاندار سمنان یکی از دستاورهای مهم دولت تدبیر و امید که موجب حضور سرمایه‌گذاری در کشور شده را به سرانجام رساندن بحث مذاکرات هسته‌ای برشمرد و افزود: این فضای آرامش و بستر حضور سرمایه‌گذاران به‌علت تلاش خستگی‌ناپذیر 24 ماهه تیم مذاکره‌کننده با جهان بود که به جهان اثبات کرد ایران اسلامی اهل مذاکره و آرامش و ارتباطات است و نتیجه این مذاکرات دور شدن جنگ خانمان برانداز از سر کشور بود و امروز شاهدیم گروه‌های بزرگ سرمایه‌گذاری به سمت کشور و استان می‌آیند که باید آن‌ها را تحویل گرفت و با ارتباط مناسب مسائل و مشکلاتشان را برای سرمایه‌گذاری برطرف کرد.

خباز همچنین بر واگذاری امور خصوصا پروژه‌ها به بخش خصوصی تأکید کرد و افزود: وظیفه دولت کار حاکمیتی است نه تصدی‌گری باید از توان بخش خصوصی برای انجام کارها بنحو احسن استفاده کرد

وی در خصوص بخش اشتغال افزود: کار دولت ایجاد بستر اشتغال در جامعه است نه ایجاد اشتغال دولتی باید بستر برای ایجاد اشتغال در سطح جامعه با توجه به تخصص و دانش افراد ایجاد شود و نباید بدنبال فقط کار دولتی و پشت میزنشینی بود.

استاندار سمنان خاطرنشان کرد: واگذاری پروژه‌ها با توجه به عدم تغییر کاربری آن‌ها ایجاد افزایش تولید و افزایش اشتغال باید مد نظر قرار گیرد.

انتهای پیام

کد N1104839

وبگردی