آفتاب
رییس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت:

بیش از 90 درصد مردم درگیر مشکلات دهان و دندان هستند

بیش از 90 درصد مردم درگیر مشکلات دهان و دندان هستند

رییس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت گفت: بیش از 90 درصد مردم به نوعی درگیر مشکلات مربوط به بهداشت دهان و دندان هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کویر، دکتر"حمید صمدزاده" در آیین افتتاح پایگاه سلامت دهان و دندان شماره2 فاطمه‌الزهرا(س) کرمان اظهارکرد: در زمینه بهداشت دهان و دندان مشکلات زیادی وجود دارد و بیش از 90 درصد مردم به نوعی درگیر این مشکلات هستند.

وی افزود: متاسفانه در سال‌های گذشته برنامه جامع در زمینه بهداشت دهان و دندان مغفول مانده است و ضمانت بیمه‌ای کمرنگ بود اما با حضوردکتر"قاضی‌زاده هاشمی" و تزریق خوب منابع به این بخش توانستیم مقداری از منابع را به سمت حوزه دهان و دندان هدایت کنیم.

صمدزاده تصریح کرد: خوشبختانه در استان کرمان در این زمینه کارهای خوبی انجام شده است بطوریکه در بحث آموزش و پیشگیری به صورت مشترک با همکاری آموزش و پرورش اقداماتی انجام و بیش از هفت میلیون دانش‌آموزتحت پوشش قرار گرفته‌اند.

مشاور وزیر بهداشت گفت: امیدواریم بتوانیم خدمات را در سطح دو به گروه هدف برسانیم و یکسری خدمات پایه دندان‌پزشکی را ارائه کنیم ضمن اینکه تلاش می‌شود تا پرداختی از جیب مردم حداقل باشد.

وی تاکید کرد: یکی از دغدغه‌های ما مقطعی بودن خدمات در سطح کشور است که امیدوارم حضور خیران کمک کند تا این قبیل اقدامات ادامه یابند چراکه قطعا خدمات در حوزه بهداشت دهان و دندان از نیازهای اصلی مردم است.

رییس اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت یادآورشد: یکسری از خدمات دندان پزشکی در قالب تفاهم‌نامه با بیمه سلامت قرار است انجام شوند که بر اساس این تفاهم نامه نزدیک به 20 میلیون نفر از جمعیت روستایی کشور تحت پوشش خدمات سطح یک و دو دهان و دندان قرار خواهند گرفت.

صمدزاده خاطرنشان کرد: ارائه خدمات در سنین پایین موجب می‌شود تا هم مردم سالم‌تر بمانند و هم هزینه‌های بعدی بهداشت و درمان کاهش یابد.

به گزارش ایسنا، دکتر "نوذرنخعی" نیز در این مراسم در سخنانی با بیان اینکه خوشبختانه در کرمان جو همدلی بسیار خوبی حکم‌فرماست و در این زمینه رضایت کامل وجود دارد، افزود: تجربه آنفلوآنزا به ما نشان داد که همه به ویژه همکارانمان با دانشگاه یکی شدند و خوشبختانه استاندار کرمان هم دغدغه سلامت دارد، با هیچ یک از بیمه‌ها در کرمان نقطه چالشی نداریم و خیرین نیز پای کار هستند که همگی این موارد به ارتقا حوزه سلامت استان کمک شایانی خواهد کرد.

نخعی سپس با اشاره به پایگاه شماره2 سلامت دهان و دندان بیان کرد: اگر برنامه‌ریزی‌ و کمک‌های مشاور وزیر بهداشت نبود مطمئنا این اتفاق حاصل نمی‌شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان خاطرنشان کرد: به اعتقاد من اکنون در حوزه بهداشت دهان و دندان شاهد وقوع انقلاب هستیم.

انتهای پیام

کد N1104515

وبگردی