آفتاب

جبهه آزادی بخش مورو شایعه ائتلاف با ابوسیاف را رد کرد

جبهه آزادی بخش مورو شایعه ائتلاف با ابوسیاف را رد کرد

گروه شبه نظامی جبهه ملی آزادی بخش فیلیپین (مورو) شایعات مبنی بر تشکیل ائتلاف با گروه ابوسیاف وابسته به القاعده را رد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه ورلد بولتن، ابوسلام جروزا، سخنگوی جبهه ملی آزادی بخش مورو در مصاحبه‌ای اظهار کرد برخی از شبه‌نظامیانی که مرتبط با داعش بوده‌اند اخیرا در نشستی حاضر بودند که با یک جشن مربوط به مورو تلاقی پیدا کرد اما این جشن تنها مختص به اعضای جبهه مورو بود.

وی گزارشهای منتشره درخصوص این که جبهه آزادی بخش مورو از شبه نظامیان ابوسیاف برای برقراری روابط دعوت کرده را رد کرد.

جروزا اظهار کرد: اعضای ابوسیافی که در آنجا بودند برای دیدار با بستگانشان آمده بودند.

وی اتهامات مطرح شده مبنی بر این که جبهه آزادی بخش مورو از ابوسیاف و اقداماتش نظیر آدمربایی ودزدی حمایت می‌کند را رد کرد.

وی ادامه داد: هیچ تدبیر امنیتی برای جلوگیری از ورود افرادی خارج از جبهه آزادی بخش مورو به این جشن در نظر گرفته نشده بود. ما از همه در این جشن استقبال کردیم.

جروزا اظهار کرد: ما ابوسیاف را تایید نمی کنیم. کاری که آنها می کنند به خودشان مربوط است. همان طور که ارتش فیلیپین کنترلی بر آنها ندارد ما هم کنترلی بر آنها نداریم.

گروه ابوسیاف گروهی جدا شده از جبهه آزادی بخش فیلیپین است و از دهه 1990 تا کنون در مبارزه برای تشکیل یک کشور مستقل در فیلیپین اقدام به ترور، آدمربایی و بمبگذاری کرده است.

انتهای پیام

کد N1104161

وبگردی