آفتاب
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران اعلام کرد:

محور ناصرخسرو ساماندهی می شود

محور ناصرخسرو ساماندهی می شود

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران با اشاره به برگزاری دومین جشنواره ملی مبلمان شهری «دایره خلاق» با توجه به مبلمان بافت تاریخی پایتخت گفت: محور ناصرخسرو ساماندهی می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، عیسی علیزاده با اشاره به ساماندهی محور ناصرخسرو گفت: از ۲ سال گذشته در محور ناصرخسرو، طراحی مبلمان شاخص شهری آغاز شده چراکه این محور از محورهای تاریخی شهر تهران است.

وی با بیان اینکه ساماندهی و مرمت عناصر مبلمانی در احیای محور ناصرخسرو مد نظر است، افزود: ساماندهی  تیرهای چراغ برق، سطل های زباله، نیمکت ها و المان های مبلمانی در این طرح انجام می شود تا آرامش بصری در این محدوده برپا شود.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران با بیان اینکه متاسفانه در این محور برخی بناها تا ۷۰ درصد هم تخریب شده اند، خاطرنشان کرد: با شروع ساماندهی این خیابان، مبلمان این محور متناسب با این خیابان قدیمی پایتخت نوسازی می شود.

وی با تاکید بر مرمت سنگ فرش ها و کف سازی در خیابان ناصرخسرو ادامه داد: ساماندهی جداره ها، تابلو مغازه ها، کرکره مغازه ها و بناهایی که در این محور قرار دارد، با توجه به مستندات تهیه شده و هماهنگی با سازمان میراث فرهنگی و گردشگری شهر تهران احیا می شوند.

علیزاده با بیان اینکه سال گذشته نخستین جشنواره ملی مبلمان شهری «دایره خلاق» برگزار شد، افزود: امسال نیز درصدد هستیم که بخش ویژه فراخوان جشنواره را منتشر کنیم. این جشنواره ویژه مبلمان شهری و ساماندهی عناصری است که در مبلمان های بافت تاریخی مد نظر قرار دارند.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران با بیان اینکه فراخوان دومین دوره این جشنواره با رویکرد بافت تاریخ منطقه ۱۲ ارایه شده است، خاطرنشان کرد: تا پایان سال جاری آثار دوره دوم نیز به دبیرخانه ارسال می شود و از آثار برتر در اسفندماه ۹۴ تقدیر خواهد شد.

کد N1103885

وبگردی