آفتاب
استاندار تأکید کرد

ضرورت توجه به وسایل و تجهیزات آموزشی روز در مدارس چهار محال و بختیاری

ضرورت توجه به وسایل و تجهیزات آموزشی روز در مدارس چهار محال و بختیاری

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: لازم است مسئولان آموزش و پرورش استان، استفاده از وسایل و تجهیزات آموزشی روز مانند هوشمندسازی مدارس را مدنظر داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) – منطقه چهارمحال و بختیاری -«قاسم سلیمانی دشتکی» در شورای آموزش و پرورش استان با اشاره به وجود 200 خیر مدرسه‌ساز در استان، اظهار کرد: به همت این افراد تاکنون 245 مدرسه احداث شده و 30 مدرسه دیگر نیز در دست احداث است، اما نیاز استان بیشتر از این مقدار است، چون اکنون 700 مدرسه به مقاوم‌سازی نیاز دارند و 100 مدرسه نیز تخریبی هستند.

وی افزود: از 1412 مدرسه موجود در استان، 275 واحد آموزشی توسط خیران و از سال 61 تا به امروز ساخته شده است.

سلیمانی با بیان این‌که جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان، هفته آینده در تهران برگزار می‌شود، اظهار امیدواری کرد نتیجه جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان مطلوب و حتی بهتر از سایر استان‌هایی جشنواره‌های مشابهی را برگزار کرده‌‍اند، باشد.

وی فروش املاک و ساختمان‌های مازاد، واگذاری مدارس به بخش خصوصی و خیرین مدرسه‌ساز را یک عامل تأمین منابع مالی برای کارهای عمرانی آموزش و پرورش برشمرد و خاطرنشان کرد: مسئولان و مدیران در آموزش و پرورش استان می‌توانند از این سه راه برای تأمین منابع مالی مورد نیاز استفاده کنند و از موانع و مشکلات احتمالی در این خصوص نهراسند.

استاندار تصریح کرد: لازم است مسئولان آموزش و پرورش استان، استفاده از وسایل و تجهیزات آموزشی روز مانند هوشمندسازی مدارس را مدنظر داشته باشند و تنها به ساخت مدرسه اکتفا نکنند، چون فراهم کردن تجهیزات آموزشی مناسب، سهم زیادی در رشد علمی دانش‌آموزان دارد.

انتهای پیام

کد N1103188

وبگردی