آفتاب

جابه‌جایی 90 اصله درخت به بهانه تعریض خیابان

جابه‌جایی 90 اصله درخت به بهانه تعریض خیابان

صبح امروز با وجود اعتراض برخی اهالی شهرک کارمندان در رابطه با جابه‌جایی بیش از 90 اصله درخت زبان‌گنجشک به بهانه تعریض خیابان، این کار انجام شد و به گفته مسئولان درختان در پارک جنگلی گلستان دوباره کاشته می‌شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه زنجان، عملیات جابه‌جایی درختان واقع در خیابان اول شهرک کارمندان زنجان در حالی انجام شد که مسئولان مدعی هستند این اقدام در شرایط کاملاً کنترل شده در حال انجام بوده و مشکلی سلامت درختان را تهدید نمی‌کند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اعتراض افراد برای جابه‌جایی درختان را بی‌مورد دانست و گفت: این درختان بر اساس اصول کارشناسی شده از محل فعلی به پارک گلستان منتقل شده و کاشته می‌شود.

«مهدی عاقلی» در پاسخ به این پرسش که آیا این اقدام در فصل سرد سال باعث به خطر افتادن سلامت درختان نمی‌شود، گفت: دما در چند روز آینده تغییر چندانی نمی‌کند و این موضوع باعث شده تا با خیال آسوده نسبت به این کار اقدام کنیم.

وی سن درختان جابه‌جا شده را 4 تا 6 سال دانست و یادآور شد: این کار باید انجام می‌شد، چون مقرر شده این خیابان تعریض شود و ما مجبور به این کار بودیم.

به گزارش ایسنا، جابه‌جایی 90 اصله درخت از شهرک کارمندان به پارک جنگلی گلستان که خارج از شهر قرار دارد در حالی انجام شد که همه مسئولان بر توسعه فضای سبز با تکیه بر کاشت درخت تأکید دارند و کارشناسان معتقدند برای داشتن شهری سالم با هوایی پاک باید به امر درخت‌کاری در شهرها توجه ویژه کرد.

انتهای پیام

کد N1102450

وبگردی