آفتاب

پارک جنگلی بلوط در ایلام ایجاد می‌شود

پارک جنگلی بلوط در ایلام ایجاد می‌شود

استاندار ایلام از ایجاد پارک جنگلی بلوط به مساحت 60 هکتار در منطقه چغاسبز خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه ایلام، «محمدرضا مروارید» در گردهمایی مسئولان دفاتر نمایندگی مقام معظم رهبری در ادارات کل منابع طبیعی منطقه دو کشور، اظهار کرد: این جمله‌ی رهبر معظم انقلاب اسلامی که «فرهنگ منابع طبیعی باید به معارف عمومی تبدیل شود» یک بحث بسیار مهم است که باید بیشتر به آن توجه شود.

وی بابیان این‌که نگرش مردم نسبت به منابع طبیعی عوض‌شده و مردم در حفاظت از این سرمایه ارزشمند خود را شریک و موظف می‌دانند، افزود: الآن دیگر مردم از مسئولان برای حفاظت از عرصه‌های طبیعی طلب‌کار هستند و این نشان می‌دهند مردم به ارزش منابع طبیعی پی برده‌اند و هم‌اکنون در استان ایلام به ازای هر نفر 3 هکتار جنگل و مرتع‌ داریم و به‌نوعی شهروندان با منابع طبیعی سروکار دارند.

استاندار ایلام با اشاره به این‌که نهال‌کاری و جنگل‌کاری در استان طی چند سال اخیر به‌خوبی انجام‌شده، تصریح کرد: باید از ظرفیت‌های مردمی برای نهال‌کاری و حفاظت از عرصه‌های طبیعی بیشتر استفاده شود.

مروارید با تأکید بر این‌که باید امکانات و مردم را برای حفاظت از منابع طبیعی بسیج کنیم، از ایجاد پارک جنگلی بلوط با وسعت 60 هکتار در منطقه چغاسبز خبر داد.

در ادامه «عبدالرضا بازدار»، رئیس سازمان جهاد کشاورزی ایلام در گردهمایی مسئولان دفاتر نمایندگی مقام معظم رهبری در ادارات منابع طبیعی منطقه 2 ، گفت: امنیت غذایی یکی از مقوله‌های مهم یک جامعه است که منابع طبیعی نقش بسیار مهم و تأثیرگذاری در این حوزه دارد.

وی بابیان این‌که 424 هزار هکتار بیابان در استان داریم که این زیبنده استان به‌عنوان عروس زاگرس نیست، افزود: نباید به مقوله مهم فرسایش خاک بی‌توجه باشیم.

بازدار با اشاره به این‌که 87 درصد استان منابع طبیعی است، خاطرنشان کرد: بیش از 1000 گونه گیاهی در استان وجود دارد که 350 مورد آن خاصیت دارویی دارد که نقش مهم در اقتصاد استان می‌تواند داشته باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خاطرنشان کرد: در استان سالانه یک‌میلیون تن محصولات کشاورزی و دامی تولید می‌شود که سه برابر مصرف استان است.

انتهای پیام

کد N1101170

وبگردی