آفتاب

پاسخ سازمان اوقاف به حاشیه‌های کلنگ زنی بیمارستانی که وزیر بهداشت آن را افتتاح نکرد

پاسخ سازمان اوقاف به حاشیه‌های کلنگ زنی بیمارستانی که وزیر بهداشت آن را افتتاح نکرد

ایسنا نوشت: سازمان اوقاف و امور خیریه با ارسال نمابری به حاشیه‌های مراسم کلنگ‌زنی احداث بیمارستان سوانح سوختگی در یکی از خیابان‌های تهران پاسخ داد.

در این نمابر، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران با بیان اینکه موقوفه عمیدی نوری در سال 1338 با نیت احداث بیمارستان وقف شده، گفت: اما به دلیل عدم پیگیری متولیان و مسوولان وقت، اجرای نیت واقف به تاخیر افتاده و زمین موقوفه بلااستفاده باقی مانده بود.

وی افزود: با پیگیری‌های اوقاف استان تهران از دو سال گذشته مکاتبات لازم با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای اخذ مجوز جهت ساخت بیمارستان سوانح و سوختگی براساس کارشناسی مسوولان این حوزه و بررسی نیاز استان و کشور صورت پذیرفته و مجوز لازم صادر شد و در همین راستا شهرداری تهران اقدام به صدور جواز عملیات عمرانی کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران ادامه داد: پس از برگزاری جلسات هماهنگی و امضای تفاهم‌نامه فی‌مابین اداره کل اوقاف استان تهران و دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی مقرر شد هزینه‌های احداث این بیمارستان از محل درآمد موقوفه و خیرین تامین و پس از احداث تجهیز و اداره این مجموعه برعهده این دانشگاه قرار گیرد.

حجت‌الاسلام محمدزاده با بیان اینکه مراسم کلنگ‌زنی این بیمارستان با هماهنگی وزارت بهداشت و اداره کل اوقاف استان تهران توسط دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برنامه‌ریزی شده و با حضور وزیر محترم بهداشت دکتر قاضی‌زاده هاشمی، رییس سازمان اوقاف و امور خیریه حجت‌الاسلام محمدی، استاندار محترم تهران مهندس هاشمی و رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی جناب آقای دکتر پیوندی و دیگر مسوولان برگزار شد.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، وی در ادامه تصریح کرد: سازمان اوقاف شرعا و قانونا مکلف به اجرای امینانه نیات واقفان خیراندیش است که دست‌رنج سال‌های عمر خود را برای خدمت و رفاه مردم وقف می‌کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان تهران افزود: مطالبات مردم، احیا و عمران موقوفات برای ارائه خدمت به آحاد جامعه است و کلیه اقدامات در اراضی موقوفه حسب قانون و مقررات و نوع کاربری قانونی انجام می‌گیرد، بدیهی است مراجع ذیصلاح با رعایت حق و حقوق مردم براساس منافع عمومی تصمیم بر احداث این بیمارستان گرفته و اقدام کرده است.
304 42

 

کد N1100990

وبگردی