آفتاب

پیش‌روی ارتش سوریه در شمال و جنوب کشور/ حومه لاذقیه تا قبل از ژنو آزاد می‌شود

پیش‌روی ارتش سوریه در شمال و جنوب کشور/ حومه لاذقیه تا قبل از ژنو آزاد می‌شود

یک منبع نظامی از عملیات نظامی گسترده ارتش سوریه از چندین محور با هدف کنترل بر منطقه خان العسل در غرب حلب خبر داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، یک منبع نظامی اعلام کرد که یگان‌هایی از ارتش و نیروهای مسلح صبح امروز (دوشنبه) عملیات نظامی گسترده‌ای را از چند محور با هدف کنترل بر منطقه خان العسل در غرب حلب آغاز کردند.

ارتش سوریه پیشروی سریعی در حومه شمالی لاذقیه دارد و به نظر می‌رسد که در تلاش است این منطقه را به صورت کامل تا قبل از برگزاری کنفرانس ژنو در اواخر ماه جاری میلادی تحت کنترل خود درآورد تا این منطقه حساس را از نزاع تا قبل از مذاکرات سیاسی خارج کند.

ارتش سوریه همچنین تلاش می‌کند تا سلمی، مرکز گروه‌های مسلح در حومه شمالی لاذقیه و رشته‌کوه اکراد را تحت کنترل خود درآورد. این در حالی است که درگیری‌های شدیدی میان ارتش سوریه با گروه‌های مسلح ترکمان برای کنترل بر کوه ترکمان در جریان است و ظرف ساعات اخیر ارتش سوریه بلندی تخان و رویسه قاموع در حومه شمالی لاذقیه و بلندی 867 و وادی نبع میرو را تحت کنترل خود درآورد.

این پیشروی‌ها با حمایت هوایی شدید روسیه صورت می‌گیرد و جنگنده‌های روسی حملاتی به این مناطق داشته‌اند.

کنترل ارتش سوریه بر کوه اکراد و ترکمان باعث می‌شود که برای نخستین بار پس از پنج سال مرزهای سوریه و ترکیه در شمال غرب را در اختیار بگیرد و به همین دلیل پیش بینی می‌شود که در این منطقه شدیدترین نبردها صورت بگیرد.

ارتش سوریه در حال پیشروی در حومه شمالی لاذقیه است و تعدادی از تپه‌های استراتژیک اطراف منطقه سلمی از بزرگترین مقرهای افراد مسلح در کوه‌های اکراد را تحت کنترل خود درآورده است و افراد مسلح درخواست‌هایی برای کمک به آنها سر می‌دهند.

شبکه المیادین گزارش داد که پس از کنترل ارتش سوریه بر بیشتر بلندی‌های اطراف شهر سلمی در واقع این شهر گویی که در دست ارتش سوریه قرار گرفته است.

افراد مسلح در سلما نیز درخواست‌هایی برای امدادرسانی به آنها از طریق پایگاه‌های خود در فضای مجازی سر دادند و عنوان داشتند که نبرد سلکه آخرین نبرد نیروهای نظام سوریه در کوه اکراد است. آنها همچنین گفتند که ارتش سوریه چهار جبهه را هنگام پیش روی خود به سمت سلمی گشوده است.

کارشناسان نظامی احتمال دادند که افراد مسلح در سلمی تا مدتی پایداری کنند اما پایداری آنها به طول نمی‌انجامد چرا که در تمامی مسیرهای این منطقه نیروهای ارتش حضور دارند.

پیش بینی می‌شود که جنگنده‌های روسی نقش مهمی را در تعیین سرنوشت این نبرد به نفع ارتش سوریه داشته باشند چرا که این جنگنده‌ها علت اصلی در کنترل ارتش سوریه بر مناطق گسترده‌ای در حومه لاذقیه بوده‌اند.

ارتش سوریه در محله منشیه در شهر درعا در نزدیکی مرزها با اردن نیز در حال پیشروی است.

ارتش سوریه پایگاه‌های خود در شیخ مسکین در حومه شهر درعا را حفظ کرده است و این تحولات نظامی جبهه‌ای را شعله‌ور می‌کند که ارتش سوریه ظرف دو سال گذشته در موقعیت دفاع از آن قرار داشت و در حال حاضر به این جایگاه رسیده است که زمام امور را در دست می‌گیرد.

انتهای پیام

کد N1100966

وبگردی