آفتاب
معاون فرهنگی بنیاد ملی نخبگان:

ایران پیشرفت خود را در مسیر علم و فرهنگ قرار داده است

ایران پیشرفت خود را در مسیر علم و فرهنگ قرار داده است

ارومیه – معاون فرهنگی بنیاد ملی نخبگان گفت: در حال حاضر نظام جمهوری اسلامی ایران پیشرفت خود را در مسیر علم و فرهنگ قرار داده است.

به گزارش خبرنگار مهر، آریا الستی ظهر شنبه در آیین معرفی رئیس بنیاد نخبگان آذربایجان غربی با بیان اینکه نخبگان کاروان‌سالارهای پیشرفت و توسعه کشور هستند اظهاراشت: در این راستا نگاه به مسئله نخبگان یک نگاه جدی است.

وی با اشاره به ضرورت تأسیس بنیاد ملی نخبگان گفت: هدف از تأسیس بنیاد ملی نخبگان، شناسایی، هدایت، توانمندسازی و زمینه‌سازی برای تاثیرگذاری نخبگان و استعدادهای برتر و در نهایت آماده کردن این افراد برای بدست گرفتن مدیریت تحولات کشور است.

الستی با بیان اینکه هر طرح و برنامه‌ای در حوزه فرهنگی باید بر مبنای نیاز و با استفاده از خردجمعی و یا مطالعه میدانی تدوین شود، ادامه داد: نوع فعالیت‌های فرهنگی در هر استان، باتوجه به قابلیت‌ها و نیازهای استان طراحی و اجرا می‌شود. بنابراین هر استان باید در تعیین نوع برنامه‌ها از مشورت نخبگان و استعدادهای برتر استان خود بهره‌مند شوند.

وی همچنین در ادامه با اشاره به نقش ملی بنیاد ملی نخبگان خاطرنشان کرد: در برنامه‌های فرهنگی ملی می‌توان از ظرفیت‌های کشور استفاده کرد. جوانان صاحب استعدادبرتر یکی از ظرفیت‌های مهم کشور هستند که می‌توان با هدایت و نظارت، از پتانسیل این افراد برای طراحی و اجرای برنامه‌های آینده استفاده کرد.

توجه به مطالبات جوانان ضروری است

استاندار آذربایجان غربی نیز در این جلسه توجه به مطالبات جوانان را امری ضروری عنوان کرد و گفت: جوانان و نخبگان ما نیازمند توجه هستند، وقتی نسبت به ایده‌ها و مطالبات جوانان بی تفاوتی و بی توجهی صورت می‌گیرد، جوان نخبه انگیزه و حتی گاها هویت خود را از دست می‌دهد.

قربانعلی سعادت ادامه داد: در همین راستا، بنیاد ملی نخبگان که امروز نیز در آذربایجان غربی فعالیت خود را آغاز کرد؛ می‌تواند با سازماندهی و توجه به استعدادها، ایده‌ها و مطالبات جوانان و نخبگان، آن‌ها را در رسیدن به قله‌های موفقیت، یاری و همراهی کند.

استاندار آذربایجان غربی همچنین ضرورت عملیاتی کردن الگوی اقتصاد مقاومتی در کشور و استان را مورد تاکید قرار داد و گفت: در تجلی و پیاده سازی اقتصاد مقاومتی که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است، جوانان و بویژه نخبگان، نقش بسزایی را می‌توانند ایفا کنند و لازم است که با شناسایی، تربیت، توجه و حمایت از نخبگان، بسترهای نقش آفرینی آنان را در جامعه و در عرصه‌های مختلف فراهم کنیم.

نادر صفرزاده معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار هم در این جلسه، ضمن تقدیر از حمایت‌های استاندار در جهت فعال کردن بنیاد نخبگان استان، افزود: بنیاد نخبگان، یکی از مراکز مهم نخبه شناسی و نخبه پروری است که می‌تواند با بهره گیری از استعدادهای این نخبگان، مسیر پیشرفت و توسعه را در استان هموارتر کند.

در پایان این جلسه، "دکتر مهدی چهل امیرانی" عضو هیئت علمی دانشگاه ارومیه بعنوان رئیس بنیاد نخبگان آذربایجان غربی معرفی شد.

کد N1098151

وبگردی