آفتاب

حیدرپور: عربستان از ایجاد تنش بیشتر در منطقه خودداری کند

حیدرپور: عربستان از ایجاد تنش بیشتر در منطقه خودداری کند

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه عربستان باید از فرافکنی و تلاش بیشتر در منطقه خودداری کند، گفت: اکنون دوران سلطه یک خاندان بر یک کشور به پایان رسیده و برای حفظ خود اجازه ندارند هر اقدامی که عقل ناقص‌شان تشخیص می‌دهد انجام دهند.

عوض حیدرپور در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با اشاره به نامه وزیر امور خارجه کشورمان به مقامات بین المللی و با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره به دنبال صلح و آرامش در منطقه است، گفت: اقدامات و تحریکاتی که عربستان در منطقه انجام می‌دهد و احتمالا ممکن است سلسله اقدامات دیگری را هم در دستور کار داشته باشد می‌تواند موجب چالش و تنش جدی در منطقه شود.

وی اظهار کرد: نامه‌ای که توسط وزیر امور خارجه کشورمان به سازمان ملل داده شده است در واقع هشداری است که اقدامات عربستان برای منطقه و جهان خطرناک است و این سازمان به عربستان تفهیم کند که آنچه خواست ملت خودش و مسلمانان در این کشور است را تمکین کرده و از فرافکنی و تنش بیشتر در منطقه خودداری کند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: بنابراین اگر سازمان ملل و گردانندگان سیاسی دنیا جلوی عربستان را نگیرند این اقدامات منطقه را در بحران فرو خواهد برد و ما به هیچ عنوان در ایران علاقه نداریم سهیم ماجراجویی‌های عربستان در جنوب خلیج فارس باشیم که دامن کل منطقه را خواهد گرفت.

نماینده مردم شهرضا در مجلس با بیان اینکه اکنون دوران سلطه ملک‌ها و پادشاهان و دیکتاتورها به سر آمده است، اظهار کرد: این تجربه‌ای است که دنیا از حدود دو قرن پیش تاکنون آن را به دست آورده و به این باور رسیده است و عربستان هم از زمانی که موج بیداری اسلامی منطقه را فرا گرفته و به حجاز رسید به خوبی متوجه این موضوع شده است و تلاشی هم که اکنون انجام می‌دهد یک تلاش مذبوحانه‌ای است که در واقع توپ را از زمین خود به سوریه، عراق، یمن و... پرتاب می‌کند.

انتهای پیام

کد N1097699

وبگردی