آفتاب

کرمانشاه یک چهارم استانداردها محیط‌بان دارد

کرمانشاه یک چهارم استانداردها محیط‌بان دارد

فرمانده یگان حفاظت اداره کل محیط زیست استان کرمانشاه معتقد است، تعداد محیط‌بانان کرمانشاه یک چهارم محیط‌بانان مورد نیاز بر اساس استاندارد تعریف شده است.

بهادر چراغی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، از فعالیت 58 محیط‌بان در مناطق تحت مدیریت محیط زیست استان خبر داد.

وی افزود: 30 نفر از این افراد نیز از شش ماهه دوم سال گذشته تاکنون و بر اثر پیگیری‌های زیاد استخدام شده‎اند و پیش از این تعداد محیط‌بانان استان کمتر هم بود.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه با اشاره به اینکه بر اساس استانداردها به ازاء هر هزار هکتار یک محیط‌بان مورد نیاز است، خاطرنشان کرد: در استان کرمانشاه 270 هزار هزار هکتار فضا تحت مدیریت داریم و بر اساس استاندارد به 270 محیط‌بان نیازمندیم.

چراغی خاطرنشان کرد: درخواست برای جذب محیط‌بان جدید هم داده‌ایم، اما باید روند قانونی جذب و استخدام طی شود.

وی یادآوری کرد: محیط‌بانان در شرایط سخت و با دستمزدی در حد پایه قانون کار فعالیت می‌کنند و وضعیت دریافتی چندان مناسبی ندارند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه در پایان از فعالیت یازده پاسگاه محیط‌بانی در نقاط مختلف استان خبر داد و تاکید کرد: در اکثر شهرستان‌های استان گشت‌های ثابت و سیار یگان حفاظت مشغول به کار هستند.

انتهای پیام

کد N1097378

وبگردی