آفتاب

نبیل العربی: اسرائیل از رخدادهای کنونی منطقه بسیار خرسند است

نبیل العربی: اسرائیل از رخدادهای کنونی منطقه بسیار خرسند است

نبیل العربی در راستای ادامه اتخاذ مواضع خصمانه اتحادیه عرب علیه دولت سوریه، تاکید کرد که مذاکرات در مورد سوریه تنها در صورتی مثبت خواهد بود که هیات دولت سوریه صحبت در مورد دولت انتقالی را بپذیرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه مصری الیوم السابع، دبیرکل اتحادیه عرب امروز (چهارشنبه) در کنفرانسی خبری گزارشی کلی از عملکرد اتحادیه عرب در سال میلادی گذشته ارائه داد.

دبیرکل اتحادیه عرب عنوان داشت که امیدوار هستیم مذاکرات در مورد بحران یمن موفقیت آمیز باشد.

وی همچنین تصریح کرد که دوشنبه آتی و پس از نشست وزارتی فوق العاده برای بررسی تنش در روابط میان تهران و عربستان سفری به نیویورک خواهد داشت که در این سفر مسائل فوری در سازمان ملل در مورد مساله فلسطین نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد.

العربی همچنین از تلاش‌های عراق برای متوقف کردن داعش به ویژه پس از آزادسازی رمادی قدردانی کرد.

وی با بیان این که هجوم مهاجران سوری به اروپا پدیده‌ای جدید است، از کشورهای لبنان، اردن و مصر که آوارگان را پذیرفته‌اند،‌ قدردانی کرد.

العربی درخصوص مذاکرات سوریه که انتظار می‌رود در آخر ژانویه جاری آغاز شود، تصریح کرد که مذاکرات میان هیات مخالفان سوری با هیات دولت تنها در یک صورت مثبت خواهد بود که هیات دولت صحبت در مورد مرحله انتقالی را بپذیرد.

وی "حمله" به نمایندگی‌های دیپلماتیک عربستان در ایران را محکوم و تاکید کرد باید آنچه که وی آن را "دخالت‌های ایران در امور عربی خواند" متوقف شود.

وی همچنین تصریح کرد که هدف در حال حاضر در لیبی جمع کردن دولت طبرق با کنگره ملی لیبی برای حل بحران کنونی و تشکیل دولتی واحد است.

العربی گفت: لیبی در مقابل خطر واقعی به دلیل پیشروی گروه‌های تروریستی و حملات آنها به تاسیسات نفتی قرار دارد.

العربی گفت که از مهم ترین دستاوردهای اتحادیه عرب در سال 2015 تمدید منشور اتحادیه عرب بود و تصویب این منشور در نشست آتی سران در مراکش صورت می‌گیرد.

وی در ادامه گفت که این شورای امنیت است که مسئول امنیت و صلح در جهان است.

العربی افزود: اتحادیه عرب در تمامی تلاش‌های بین المللی برای حل بحران‌ها در منطقه مشارکت دارد.

دبیرکل اتحادیه عرب تصریح کرد که تنش در منطقه طبیعتا به نفع اسرائیل است و رژیم صهیونیستی از آنچه که در حال حاضر رخ می‌دهد، بسیار خرسند است.

انتهای پیام

کد N1095369

وبگردی