آفتاب
رئیس سازمان ملی بزرگراهها ی پاکستان:

بخش غربی شاهراه اقتصادی چین و پاکستان تا سال ۲۰۱۸ به اتمام می رسد

بخش غربی شاهراه اقتصادی چین و پاکستان تا سال ۲۰۱۸ به اتمام می رسد

رئیس سازمان بزرگراههای پاکستان گفت: بخش غربی شاهراه اقتصادی چین و پاکستان تا سال۲۰۱۸ به اتمام خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از «داون نیوز»، «اشرف تارر» رئیس سازمان بزرگراههای پاکستان در دیدار با «نواب ثنا الله زهری» سر وزیر ایالت بلوچستان پاکستان گفت: کار ساخت بزرگراه گوادر تا جاده «رتو دیرو» ۹۵ درصد پیشرفت داشته است و باید امنیت ساخت راههای ارتباطی ایالت بلوچستان نیز تامین شود.  

«نواب ثنالله زهری» به «اشرف تارر»  اطمینان داد علاوه بر برقراری امنیت پروژه شاهراه اقتصادی امنیت مهندسین و کارگران مشغول بکار در دیگر پروژهای راه سازی در ایالت بلوچستان تامین خواهد شد.

در دیدار ثنا الله زهری و اشرف تارر درباره  ساخت شاهراه اقتصادی چین و پاکستان و نیز دیگر پروژه های راه سازی در ایالت بلوچستان بحث و تبادل نظر صورت گرفت.  

لازم به ذکر است شاهراه اقتصادی چین و پاکستان از شهر «کاشغر» در چین تا بندر «گوادر» در پاکستان شامل سه هزار کلیو متر شبکه ریلی، جاده ای و خط لوله گاز است که نقطه شروع آن بندر گوادر در ایالت بلوچستان پاکستان است. چین قصد دارد از طریق این شاهراه ارتباطی به کشورهای آسیای میانه متصل شود و تولیدات و فراورده های خود را از طریق این شاهراه به بازارهای کشورهای مذکور صادر نماید از طرفی با عبور این شاهراه اقتصادی از داخل خاک پاکستان فرصتهای شغلی مناسبی برای مردم منطقه بوجود می آید که در بهبود رفاه مردم پاکستان نقش اساسی دارد.  یکی از نگرانیهای چین و پاکستان تامین امنیت این شاهراه اقتصادی است که بتدریج با شروع عملیات «ضرب عضب» از سوی ارتش پاکستان دو کشور به این مهم دست خواهند یافت.

کد N1095358

وبگردی