آفتاب

سفیر جدید ایران در اسلام آباد با سرتاج عزیز دیدار کرد

سفیر جدید ایران در اسلام آباد با سرتاج عزیز دیدار کرد

«مهدی هنر دوست» سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در پاکستان با «سرتاج عزیز» مشاور امور خارجه پاکستان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از « ای آر وای نیوز»، «مهدی هنر دوست» سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در اسلام آباد با «سرتاج عزیز » مشاور امور خارجه نخست وزیر پاکستان دیدار کرد. مهدی هنر دوست و سرتاج عزیز در این دیدار، علاوه بر روابط دوجانبه، در خصوص مسایل منطقه ای نیز گفت و گو کردند.

هنردوست با اشاره به ظرفیت ها و توانمندی های بالای دو کشور و لغو تحریم های بین المللی علیه ایران در آینده ای نزدیک، بر ضرورت افزایش حجم مبادلات تجاری فیمابین تا سقف ۵ میلیارد دلار ظرف چند سال آینده تاکید کرد.

هنردوست همچنین با اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای افزایش صادرات برق به پاکستان و با اشاره به تکمیل کار احداث خط لوله انتقال گاز به پاکستان در خاک ایران، خواستار تکمیل بخش پاکستانی این خط لوله به منظور تحقق صادرات گاز به پاکستان شد.

سرتاج عزیز نیز ضمن بیان نیاز پاکستان به انرژی و ضرورت توسعه همکاری های دو کشور در موضوع صادرات برق به پاکستان و تکمیل خط لوله انتقال گاز به این کشور، سفر آتی «خواجه آصف» وزیر دفاع و آب و برق این کشور به تهران را فرصت خوبی جهت مذاکره با مقامات ایران برای توسعه همکاری های دو کشور در بخش انرژی عنوان کرد. 

مشاور نخست وزیر پاکستان در بخش دیگری از سخنانش، با اشاره به شرایط ناآرام و بی ثباتی موجود در خاورمیانه، افزایش تنش بین کشورهای اسلامی بزرگ منطقه را به نفع گروه های افراطی و تروریسم عنوان کرد و با اشاره به وحدت جهان اسلام به عنوان اولویت اصلی پاکستان، بر ضرورت حل و فصل اختلافات از طریق گفت و گو و مذاکره تاکید کرد.

کد N1095185

وبگردی