آفتاب
کیایی‌نژاد با اشاره به بیانات اخیر رهبری،

مردم در انتخابات ببینند چه کسی به درد مجلس، نظام و انقلاب می‌خورد

مردم در انتخابات ببینند چه کسی به درد مجلس، نظام و انقلاب می‌خورد

یک نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره رعایت حق‌الناس در انتخابات گفت که انتخابات هم برای منتخَبین و هم برای منتخِبین نوعی امتحان است.

حجت‌الاسلام مفید کیایی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایسنا عنوان کرد: حضرت امام (ره) فرمودند نگویید انتخابات، بگویید امتحانات. واقعاً هم امتحانات است؛ هم برای منتخَبین و هم برای منتخِبین. برای منتخَبین (افرادی که انتخاب می‌شوند) مسأله این است که برای چه به میدان آمده‌اند، برای خدا آمد‌ه‌اند یا برای اهداف و اغراض دیگر؟ برای منتخِبین که انتخاب می‌کنند، مساله‌ای که مطرح می‌شود این است که ‌به چه عنوان انتخاب می‌کنند؟ این که در آینده به درد خودشان بخورند یا به درد نظام و انقلاب؟

او در مورد رعایت حق‌الناس در انتخابات نیز گفت: گاهی ممکن است خدای نکرده مشکلاتی در انتخابات پیش آید. خود من به واسطه اینکه چند دور در انتخابات مطرح شده‌ام مسائلی را دیده‌ و آنها را منعکس کرده‌ام، ولی متأسفانه کسی به این مشکلات توجهی نکرد. اگر بنا باشد احیاناً در انتخابات مشکلی پیش آید و این مشکلات منعکس شود اما به آنها توجه نشود، یعنی در حقیقت حق‌الناس رعایت نشده است.

کیایی‌نژاد ادامه داد: مردم آمده‌اند و به فردی رأی داده‌اند اما اگر خدای نکرده فرد دیگری بیاید و با ارتباطاتی که دارد این حق را ضایع کند، حق‌الناس را ضایع کرده است یا اگر احیاناً عواملی در بخش نظارت باشند که طرف این فرد را بگیرند حق‌الناس ضایع شده و در قیامت باید جوابگو باشند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: ما اعتقاد داریم اگر فردی رأی آورده، به میدان آمده و رأی مردم را کسب کرده است؛ اگر صالح نیست شورای نگهبان باید از همان ابتدا صلاحیتش را رد می‌کرد. حال که شورای نگهبان تأیید کرده و این فرد به میدان آمده، رأی مردم باید به منصه ظهور گذاشته شود و او به حق خود برسد. اگر احیاناً اینطور نباشد، حق‌الناس ضایع شده است.

کیایی‌نژاد همچنین گفت: مردم باید مسأله ارجح و اصلح را هم مدنظر داشته باشند. قومیت، حزب و گروه را کنار بگذارند و ببینند چه کسی به درد مجلس، نظام و انقلاب می‌خورد. سعی کنند کسانی را که می‌توانند برای مردم کار کنند و به درد مجلس می‌خورند را انتخاب کنند.

انتهای پیام

کد N1095097

وبگردی