آفتاب

مردم از آموختن کمک‌های اولیه غافل نشوند

مردم از آموختن کمک‌های اولیه غافل نشوند

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان با تأکید بر این‌که برگزاری دوره‌های آموزش امداد و نجات برای عموم، ضامن کاهش تلفات در حوادث غیر مترقبه و انسانی است، گفت: هر جامعه‌ای باید از آموزش‌های همگانی برخوردار شود.

«علی طاهری» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه زنجان، اظهار کرد: در 9 ماهه امسال 836 دوره هشت ساعته با مضمون امداد و نجات برای 31 هزار و 6002 نفر از عموم مردم برگزار شده، این در حالی است که طبق اساسنامه جمعیت هلال‌احمر، مجلس شورای اسلامی در حوزه‌های امداد و نجات و آموزش‌های همگانی وظایفی برای جمعیت در نظر گرفته که بخش محدودی از بودجه مورد نیاز آن توسط دولت و بخش عظیمی نیز توسط مشارکت‌های مردمی، وقف و فعالیت‌های داوطلبانه تأمین می‌شود.

این مسئول ادامه داد: ارائه آموزش‌های همگانی می‌تواند هنگام وقوع حادثه بسیار مفید واقع شده و به بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی در ارایه خدمات، همچنین همبستگی بین اقشار مختلف منجر می‌شود. در واقع تشکیل جمعیت داوطلبان محلی می‌تواند در وقوع حوادث و سوانح مختلف نقش کاهنده تبعات بعدی را داشته باشد و این تنها در سایه ارتقای آگاهی و آموزش امکان‌پذیر است.

وی با تأکید بر این‌که فراگیری دوره‌های کمک‌های اولیه، نقش چشم‌گیری در کاهش مرگ و میر پس از سوانح جاده‌ای و داخل شهری داشته است، تصریح کرد: هر کس با هر سن و موقعیتی می‌تواند با مراجعه به شعبات جمعیت هلال‌احمر در سطح استان، از آموزش‌های رایگان این مراکز بهره‌مند شود تا در صورت وقوع حادثه و پیش از رسیدن نیروهای رسمی، حداقل بتواند جان خود، اعضای خانواده و همسفرانش را نجات دهد.

طاهری خاطرنشان کرد: مردم نیازمند گذراندن دوره‌های دفاع از خود و اطرافیانشان در حوادث، بلایا و بحران‌ها هستند، چون آموزش‌هایی با این مضمون علاوه‌بر آمادگی جسمانی، برای اشخاص آمادگی روحی و فکری نیز به ارمغان می‌آورد و تجربه ثابت کرده کسانی که در مقابله با سوانح آرامش دارند و می‌توانند خونسردی خود را حفظ کنند، کمک شایانی در حفظ جان حادثه‌دیده و بهبود شرایط می‌کنند.

مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان یادآور شد: مراکز و موسساتی که با جمعیت هلال‌احمر موازی‌کاری می‌کنند نیز فرصتی برای دستیابی به آموزش‌های تکمیلی به حساب می‌آیند و می‌توانند در گسترش آموزش و جذب بیشتر دانش‌آموختگان، نقش مثبت و موثری داشته باشند.

انتهای پیام

کد N1094982

وبگردی