آفتاب

پایان بی نتیجه نشست شورای امنیت در مورد انتقال سلاح از ترکیه به سوریه

پایان بی نتیجه نشست شورای امنیت در مورد انتقال سلاح از ترکیه به سوریه

یک دیپلمات از اروگوئه اعلام کرد که شورای امنیت در نشستی غیر علنی و بنا به درخواست روسیه مساله ارسال سلاح از ترکیه به سوریه را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، ایلبیو روسیلی، این دیپلمات اروگوئه‌ای در پایان نشست در مصاحبه با خبرنگاران گفت: این مساله مورد بررسی قرار گرفت، اما هیچ تدابیر جدیدی در این خصوص پیشنهاد نشد.

وی افزود، این نشست شورای امنیت همچنین مسائل مربوط به مبارزه با تروریسم را مورد بررسی قرار داد.

ماتیو ریکرافت، نماینده انگلیس در سازمان ملل نیز اعلام کرد که این دیدار لزوم باقی ماندن مجازات‌های مربوط به جنگ علیه داعش و اهمیت جلوگیری از تجارت غیرقانونی نفت توسط تروریست‌ها و همچنین مسائل مربوط به تضمین ورود هیات‌های امدادرسانی به مناطق آسیب دیده در سوریه را مورد بررسی قرار داد.

این مقام انگلیسی خاطرنشان کرد که شرکت کنندگان در این نشست تاکید کردند که ترکیه باید بخشی از راه حل درگیری‌ها در سوریه باشد و باید از ترکیه‌ حمایت‌ کرد و مقامات ترکیه به بستن مرزها با سوریه ترغیب شوند.

همزمان جرارد وان بوهیمن، نماینده نیوزیلند در سازمان ملل که رئیس کمیته تحریم‌ها علیه داعش و القاعده در شورای امنیت نیز است، با بیان این که باید بررسی دقیقی از اطلاعات در مورد ارسال سلاح از ترکیه به سوریه صورت بگیرد، اما عنوان داشت که این کمیته تاکنون هیچ ابلاغیه رسمی در مورد چنین نقض‌هایی دریافت نکرده است.

در دسامبر گذشته ولادیمیر سافرونف، معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل عنوان داشت که مسکو نسبت به ادامه ارسال سلاح به سوریه و ورود افراد مسلح به خاک سوریه از طریق گذرگاه‌های مرزی نگران است.

سافرونف همچنین تصریح کرد که روسیه پیشنهادی برای اجرای این مکانیزم داده است تا تمامی محموله‌های ارسالی به سوریه که اعلام می‌شود محموله‌های انسانی هستند مورد بازرسی قرار بگیرد، اما در هنگام تدوین قطعنامه 2258 شورای امنیت که در مورد ادامه عملیات ارسال کمک‌های انسانی به مناطق آسیب دیده در سوریه بود، این پیشنهاد مورد حمایت قرار نگرفت.

انتهای پیام

کد N1094644

وبگردی