آفتاب
با حادثه شهر «کلن»؛

داستان مهاجر ستیزی در آلمان شکل تازه ای به خود گرفت

داستان مهاجر ستیزی در آلمان شکل تازه ای به خود گرفت

مخالفین صدر اعظم آلمان از حادثه شهر «کلن» به عنوان حربه تازه ای برای به چالش کشیدن سیاست درهای باز اروپا و پذیرش مهاجرین استفاده می کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از نیویورک تایمز، طرح آلمان مبنی بر پذیرش یک میلیون مهاجر از کشورهای عمدتا جنگ زده خاورمیانه با انتشار خبری که بیشتر رنگ و بوی اغراق دارد تا واقعیت، با چالش های جدیدی روبرو شده و «آنگلا مرکل» صدر اعظم این کشور را با دردسر تازه ای مواجه ساخته است.

به روایت پلیس، شش روز پیش در شب سال نو  میلادی سال ۲۰۱۶، جمعیتی ۱۰۰۰ نفره از مردانی که گمان می رود عرب یا آفریقایی تبار بوده اند در دسته های جداگانه و با استفاده از شلوغی خیابان موجب آزار و اذیت ۹۰ زن در شهر «کلن» آلمان شده اند. جالب آنکه به طور همزمان ۱۰ زن از اهالی شهر «هامبورگ» هم ادعای مشابه ای را مطرح می کنند.

بازتاب این داستان در رسانه های جهان موجب شد تا مرکل در مقام دفاع از سیاست های خود بیانیه ای صادر کند و بر لزوم تنبیه عاملین این تعرض گروهی تاکید کند.

البته هیچ مدرکی دال بر صحت این ادعا که در میان خاطیان اتباعی از سوریه، افغانستان یا عراق وجود داشته اند که از یک سال پیش و به دنبال سیاست های مهاجرتی مرکل به آلمان آمده اند، وجود ندارد.

با این حال هنور مشخص نیست مرکل، که این روزها زیر نقاب بانوی صلح و در واقع برای تامین نیروی کار ارزان و معکوس کردن رشد منفی جمعیت درهای آلمان را به روی مهاجران خاورمیانه گشوده است، با این مشکل که ظاهرا توطئه ای حساب شده از سوی احزاب مخالف است، چگونه کنار می آید.

احزاب سبز و دموکرات مسیحی آلمان که گاه و بیگاه تجمعاتی را در انتقاد از سیاست های مهاجرتی به راه می اندازند، مرکل را متهم می کنند که در طرح مهاجرتی خود هزینه های اقتصادی و فرهنگی- اجتماعی را لحاظ نکرده و هیچ تضمینی برای عدم تکرار حوادث مشابه شهر کلون وجود ندارد.

 

کد N1094610

وبگردی