آفتاب

هند خواهان برخورد قاطع پاکستان در قبال حمله به پایگاه هوایی‌اش شد

هند خواهان برخورد قاطع پاکستان در قبال حمله به پایگاه هوایی‌اش شد

نخست وزیر هند از همتای پاکستانی خود خواست تا مقابل افرادی که در حمله به یکی از پایگاه‌های نیروی هوایی هند دست داشتند و جان هفت سرباز را گرفتند، اقدامی فوری و قاطعانه انجام دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، دفتر نارندرا مودی، نخست وزیر هند در بیانیه‌ای اعلام کرد، دهلی نو اطلاعات ویژه و قابل پیگیرد قانونی را در خصوص این حمله گستاخانه به اسلام آباد ارائه کرده؛ حمله‌ای که درست چند روز پس از سفر مهم نارندرا مودی به پاکستان و افزایش امیدها درباره بهبود روابط صورت گرفت.

مقامات امنیتی گمان می‌کنند افراد مسلح متعلق به گروه "جیش محمد" مستقر در پاکستان بوده‌اند که در سال 2001 میلادی نیز به پارلمان هند حمله کرده بودند و باعث شدند این دو کشور در آستانه جنگ قرار گیرند.

در ادامه این بیانیه آمده است: نواز شریف، نخست وزیر پاکستان در تماس تلفنی با مودی درباره این حمله به پایگاه "پاخانکوت" واقع در شمال ایالت پنجاب و نزدیک به مرز با پاکستان صحبت کرد.

مودی با جدیت تاکید کرد که لازم است پاکستان اقدام فوری و قاطعانه‌ای را علیه افراد و سازمان‌هایی که مسئول این حمله هستند یا به نوعی با این حمله تروریستی ارتباط دارند،‌ انجام دهد.

دفتر نخست وزیری هند افزود: اطلاعات ویژه و قابل پیگرد قانونی در این مورد به پاکستان ارائه شده است. نواز شریف اطمینان داده که دولتش اقدامات فوری و قاطعانه را انجام خواهد داد.

پاکستان در حال حاضر این حمله را که از روز دوشنبه با حمله‌ای به یکی از پایگاه‌های هوایی وسیع آغاز و منجر به یک درگیری مسلحانه 14 ساعته شده محکوم کرده است.

دفتر نواز شریف در بیانیه‌ای گفت: دولت اسلام آباد روی سرنخ‌ها و اطلاعاتی که دولت هند ارائه کرده، کار می‌کند.

نواز شریف همچنین به تمامی خانواده‌های این قربانیان تسلیت گفت و تاکید کرد، بلوغ و کمالی را که دولت هند در پی این حمله از خود نشان داده، تحسین می‌کند.

این در حالی است که برخی تحلیل‌گران معتقدند، هدف گرفتن نادر تاسیسات نظامی هند در خارج از منطقه مورد مناقشه کشمیر احتمالا با هدف خدشه‌دار کردن مذاکرات میان این دو همسایه اتمی که سه جنگ را با یکدیگر پشت سر گذاشته‌اند، صورت گرفته است.

این حمله مصادف شده با یک محاصره 25 ساعته در نزدیکی کنسول‌گری هند در افغانستان که منجر به کشته شدن یک افسر پلیس و زخمی شدن 11 تن دیگر شد.

نواز شریف در بیانیه مذکور گفت: هر زمان که یک تلاش جدی برای صلح میان پاکستان و هند آغاز می‌شود، تروریست‌ها تلاش می‌کنند تا این روند را مختل کنند.

انتهای پیام

کد N1094558

وبگردی