آفتاب
عبدی در گفت‌وگو با ایسنا،

لیست‌های انتخاباتی برای حفظ منافع جناحی نباشد

لیست‌های انتخاباتی برای حفظ منافع جناحی نباشد

یک عضو هیأت رئیسه فراکسیون اصول‌گرایان رهروان ولایت با تأکید بر اینکه رعایت حق و حقوق مردم در انتخابات یک اعتقاد در نظام جمهوری اسلامی به شمار می‌آید، گفت: نباید خط و خطوط سیاسی و منافع جناحی باعث وارد شدن خدشه‌ای ‌به حق‌الناس شود.

ایرج عبدی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایسنا، با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در مورد لزوم رعایت حق‌الناس در انتخابات گفت:‌ در نظام جمهوری اسلامی رعایت حق و حقوق مردم یک اعتقاد است و بر این اساس انتخابات توسط معتمدان مردم به عنوان مجری برگزار می‌شود تا در نهایت رأی و نظر مردم در انتخابات حاصل شود که این برای ما تکلیف شرعی است.

وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری بر رعایت حق‌الناس در رأی مردم گفت: با عنایت به این تأکیدات باید از آرای مردم حفاظت شود چون اعتقاد ما بر این است که کسی که بخواهد حتی یک رأی جابجا کند باید در پیشگاه خدا پاسخگو باشد. از همین روست که مقام معظم رهبری تأکیداتی داشتند و وظیفه همگان را روشن کردند.

عبدی در ادامه تأکید کرد: نباید حفظ خط و خطوط سیاسی‌ و منافع افراد باعث وارد شدن خدشه‌ای به حق‌الناس شود. از این رو باید مجریان انتخاباتی با رعایت تمامی جوانب انتخابات را به گونه‌ای برگزار کنند که نمایندگان منتخب مردم وارد مجلس شده و این حق مردم را ادا کند.

وی با تأکید بر اینکه نمایندگان مجلس باید از بین افرادی انتخاب شوند که بیشترین منفعت را برای مردم و کشور داشته باشند، گفت: مجلس ریل‌گذار کشور است، از این رو باید کارشناسان و افراد خبره وارد مجلس شوند تا با ریل‌گذاری مناسب در اقتصاد و سیاست بهترین سازوکار را برای زندگی مردم انتخاب کنند.

این نماینده اصول‌گرای مجلس توضیح داد:‌ در این شرایط لیست‌های انتخاباتی باید متشکل از افرادی کارشناس و با دغدغه احساس مسئولیت و رفع مشکلات مردم باشند نه اینکه لیست‌ها براساس تأمین منافع حزبی و جناحی نوشته شود چون این موضوع آسیبی به حق‌الناس وارد می‌کند.

عبدی با تأکید بر اینکه فرمایشات رهبری چراغ راهی برای احزاب است، گفت: احزاب باید با عنایت به بیانات رهبری افراد مناسب را به مردم جهت انتخاب معرفی کنند نه اینکه این افراد تنها براساس منافع تشکیلاتی و جناحی در لیستی گنجانده شوند.

وی ادامه داد: در صورتی که احزاب با این شیوه حرکت کنند شاهد خیر و برکت برای نظام و به دنبال آن رضایت‌مندی مردم به احزاب خواهیم بود. اتفاقی که نتیجه نهایی آن حضور افراد کارشناس و خبره در مجلس و به دنبال آن کاهش هزینه‌های زندگی مردم و افزایش بهره‌وری و در نهایت بالندگی کشور منتج می‌شود.

انتهای پیام

کد N1094554

وبگردی