آفتاب

پنتاگون: نبرد افغانستان به‌رغم‌ کشته ‌شدن سرباز آمریکایی ادامه دارد

پنتاگون: نبرد افغانستان به‌رغم‌ کشته ‌شدن سرباز آمریکایی ادامه دارد

یک سرباز آمریکایی کشته و دو تن دیگر در نبرد جاری در ولایت هلمند افغانستان زخمی شدند و به گفته پنتاگون نیروهای افغان در حال عقب‌راندن شبه‌نظامیان طالبان هستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، پیتر کوک، سخنگوی پنتاگون اعلام کرد، هلی‌کوپتر این نیروها روز سه‌شنبه در زمان اجرای عملیاتی با نیروهای ویژه افغانستان در "مرجه" هدف حمله قرار گرفت. این شرایط همچنان ادامه دارد و هنوز درگیری‌ها در نواحی اطراف در جریان است.

سخنگوی پنتاگون تاکید کرد: بخش‌های حساسی از افغانستان شاهد نبرد میان نیروهای دولتی و شبه‌نظامیان است و ولایت هلمند هم یکی از این مناطق است. درگیری‌ها هنوز ادامه دارد. نیروهای افغان در حال حاضر برای عقب‌راندن شبه‌نظامیان که نواحی گسترده‌ای از منطقه غنی از افیون "سنگین" را در جنوب هلمند در دست دارند، تلاش می‌کنند.

گفته می‌شود که دو هلی‌کوپتر پیو هاوک HH-60 پس از این حمله آسیب دیدند و یکی از آنها پس از آتش‌ گرفتن به پایگاه خود بازگشت اما هلی‌کوپتر دوم در همانجا نشست و ملخ آن آسیب دیده بود. ظاهرا این هلی‌کوپتر با یک دیوار برخورد داشته است. گزارش‌های اولیه حاکی از آن بود که خمپاره‌ای به نزدیکی این هلی‌کوپتر اصابت کرده است.

استقرار این نیروهای آمریکایی علاوه بر ورود نیروهای ویژه آمریکایی جدید به این منطقه است؛ آن هم یک سال پس از آنکه ناتو رسما به عملیات‌های جنگی در افغانستان پایان داد. یک منبع آگاه در طالبان به خبرگزاری فرانسه گفته بود که شبه‌نظامیان هلی‌کوپتر را سرنگون کرده‌اند و تمام سرنشینان آن کشته شدند. طالبان در اکثر مواقع در پیروزی‌های خود اغراق می‌کند اما در گذشته چندین هلی‌کوپتر نظامی را سرنگون کرده‌اند.

انتهای پیام

کد N1094509

وبگردی