آفتاب

شورای امنیت: طرف‌های یمنی به آتش‌بس پایبند بمانند

شورای امنیت: طرف‌های یمنی به آتش‌بس پایبند بمانند

شورای امنیت طی جلسه‌ خود پشت درهای بسته از طرف‌های یمنی خواست به آتش بسی که از اواسط دسامبر گذشته اجرایی شده و اکنون پایان یافته است، پایبند باشند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، رئیس دوره‌ای شورای امنیت در پایان جلسه این شورا پشت درهای بسته تاکید کرد: کشورهای عضو از طرف‌های یمنی خواستند تا بار دیگر به صورت جدی و پایدار به درگیری‌ها در یمن پایان داده و به آتش بس احترام بگذارند چرا که این مساله اهمیت بسیار زیادی برای اعضای شورای امنیت دارد.

وی ابراز امیدواری کرد: طرف‌های منطقه‌ای تاثیرگذار در یمن مذاکراتی را برای حل بحران آغاز کرده و از پیامدهای منفی این وضعیت ممانعت به عمل آورند.

رئیس دوره‌ای شورای امنیت گفت: کشورهای عضو نسبت به اوضاع وخیم انسانی در یمن ابراز نگرانی کرده و از طرف‌های درگیر خواستند تا اجازه ورود کمک‌های بشردوستانه برای آسیب دیدگان را بدهند. سازمان ملل یمن را یکی از کشورهایی به حساب آورده که شاهد بدترین بحران انسانی بوده است.

به گزارش سازمان ملل، بیش از 21 میلیون نفر معادل 80 درصد یمن نیاز به کمک دارند. ائتلاف متجاوز عربستان شنبه گذشته پایان آتش بس که در 15 دسامبر آغاز شده بود، اعلام کرد. این در حالی بود که خود ائتلاف این آتش بس را نقض کرده و به حملات خود علیه مردم یمن ادامه داد.

قرار است اسماعیل ولد الشیخ احمد، فرستاده سازمان ملل به یمن امروز (چهارشنبه) با هدف تلاش برای تثبیت آتش بس در یمن به ریاض سفر کند.

انتهای پیام

کد N1094476

وبگردی